Xiaomi: arat a kínai Apple

 

Az Apple sikertörténetét honosította meg Kínában a Xiaomi Technology mobiltelefonkészülék-gyártó vállalat hasonló marketingstratégia alkalmazásával és rajongói bázis kiépítésével. A Xiaomi alapítója Lej Dzsun, aki maga is Steve Jobs stílusban jelenik meg, farmernadrágban és fekete ingben, az Apple marketing taktikáját idéző módszerekkel építette ki vállalata közepesen árazott, felső kategóriás, az exkluzivitás érzetét keltő okostelefonjainak rajongói bázisát. Egy lényeges különbséggel: a Xiaomi nem épített ki márkakereskedő-hálózatot mint az Apple, termékeit kizárólag az interneten értékesíti. Ebben különbözik nagy belföldi versenytársaitól is, a Lenovo Group, a ZTE Corp. és a Huawei Technologies vállalatoktól, amelyek mobilszolgáltatókkal együttműködve nagy tételekben értékesítik termékeiket. Ez a leszűkített kínálati profil az, ami megteremti a Xiaomi számára az exkluzivitás érzetét keltő marketing előnyt. “Mi nem az a vállalat vagyunk, amelyik eladásai növelésére törekszik. Mi a vevőinket akarjuk kielégíteni és kellemes meglepetésekkel szolgálni nekik” – mondta Lej Dzsun a Reuters hírügynökségnek adott interjúban. A Xiaomi már 300 ezer darabot adott el az októberben bemutatott legújabb, a Samsung Galaxy S3 és az Apple iPhone5 készülékekéhez hasonló paraméterekkel rendelkező modelljéből, de utóbbi árának mintegy feléért. A modell első 50 ezres piacra vitt csomagja alig két perc alatt fogyott el és ugyanígy percek alatt kel el minden egyes újabb nagyobb tétel is — írja az MTI.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

NMHH: legyen negyedik mobilszolgáltató

vas dec 9 , 2012
  A szélessávú vezeték nélküli adatátviteli technológiák és szolgáltatások széles körű elterjedésének ösztönzése, a piaci verseny élénkítése, és egy lehetséges új piaci szereplő megjelenésének lehetővé tétele a legfontosabb célkitűzése a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2012 és 2015 közötti időszakra szóló rádióspektrum-stratégiájának – jelentette be az NMHH. A médiahatóság […]

Friss, ropogós