VISZ: Edelényi iskola lett a befutó

forintA Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ) idén is átadta Az év tanárcsapata a digitalizációért díjat és a vele járó kétmillió forintos támogatást.

Idén az energiahatékonyság volt a központi témája a VISZ által alapított Az év tanárcsapata a digitalizációért pályázatnak. A szervezet kétmillió forintot ajánlott fel a legjobb pályamunkát beküldő tanárcsapatnak. Az összeget iskolájuk digitális oktatásának további fejlesztésére fordíthatják. A díjért minden olyan érvényes működési engedéllyel rendelkező alap- és középfokú oktatási intézmény versenybe szállhatott, amelyben a képzés főállásban oktató tanárok közreműködésével valósul meg.

Az idei pályázati kiírás is tartalmazott aktualitást. Amellett, hogy a pályázó tanári munkaközösségeknek be kell mutatniuk az iskolája jelenlegi helyzetét, informatikai eszközellátottságát, valamint általános digitális oktatási képességét, vázlatos tervet is kellett mellékelni arról, hogy mire fordítanánk a pályázattal elnyerhető támogatást, és az mennyiben és milyen módon segítenék elő intézményük energiatakarékosságát.

A pályázóknak először egy rövid pályamunkában kellett bemutatniuk az iskolában folyó munkát, valamint a tervezett fejlesztéseket, majd a zsűri előtt élőben is prezentálhatták oktatási koncepciójukat. A VISZ tagjaiból, újságírókból, oktatási szakemberekből, szakértőkből álló zsűri ez alapján javaslatot tett a sorrendre, majd a szervezet elnöksége meghozta a végső döntést.

A kétmillió forint az Edelényben működő Szent Miklós Görögkatolikus Iskola és Óvoda digitális fejlesztéseit segíti. A pályamunkából, amely tizenegy pedagógus együttműködését dicséri, egy olyan átgondolt digitális oktatási koncepció rajzolódik ki, amely egységben kezeli a humán és a reál tárgyakat; következetesen építi a diákok digitális skilljeit, de mélyítendő ezt a tudást azonnal támaszkodik is azokra. Az elnyert támogatásból az iskola újabb digitális termek berendezésére, valamint az informatikai infrastruktúra energiahatékonyságának javítására kívánja fordítani.

A pályázóknak a Geometria Kft. felajánlott egy 150 ezer forintos különdíjat, melyet végül a Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola nyert el. A Szerencs szomszédságában fekvő település iskolájában tanuló diákok kétharmada hátrányos helyzetű. Ezért a pedagógusok különösen fontosnak tartják a motivációs és tanulói kreativitást támogató stratégiák tervezését és alkalmazását. Kiemelten kezelik a tanulók digitális és idegen nyelvi kompetenciájának fejlesztését. Több nyertes pályázat és díj, például UNESCO-Fazheng projekt, Ericsson Díj, és mások bizonyítják, hogy sikeresen dolgoznak céljaik eléréséért. A támogatást részben eszközökre, részben módszertani fejlesztésekre kívánják fordítani.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Romániában a háztartások 82 százaléka rendelkezik internetkapcsolattal

ked dec 13 , 2022
Romániában a háztartások 82 százaléka rendelkezik internetkapcsolattal, az idei adat 1,3 százalékponttal magasabb a tavalyi értékhez képest – közölte a román országos statisztikai intézet. A városokban az internetkapcsolattal rendelkező háztartások aránya egy híján kilencven százalék, ami 15 százalékponttal haladja meg a vidéken jegyzett mintegy 74 százalékot. Az internettel rendelkező legtöbb […]
internet

És még ez is...