Vevőlélektan: „Meglepő” eredményre jutottak a kutatók

Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetőjeVásárlás előtt a vevők még mindig szeretik személyesen megvizsgálni a termékeket, ami a hagyományos üzleteknek kedvez a digitális boltokkal szemben.

Az EY friss, harminc ország több mint 23 ezer fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi kutatásáa szerint az online bevásárlások során a chatbotok, az árucsere és az ügyfélszolgálat is komoly frusztrációt okoz az embereknek világszerte. A megkérdezettek többsége (57 százalék) fizikai valójában akarja látni és megérinteni a kiszemelt terméket, kétharmaduk pedig egy bolti szakértő tanácsát is kikéri a nagy értékű vásárlásoknál, hogy alapos döntést hozhasson. Tízből hat válaszadó szívesen ellátogat személyesen egy kiskereskedőhöz, ha olyan kedvezményt kap, ami online nem elérhető.

A fogyasztók 68 százaléka szívesen fogadja a mesterséges intelligencia (AI) által személyre szabott ajánlatokat és promóciókat, de sokakat kifejezetten zavarnak az intelligens chatbotok, harmaduk pedig amiatt is aggódik, hogy az AI által javasolt árucikkek és márkák nem megbízhatóak. Az EY kutatásában résztvevők negyede szerint az online vásárlás során gyakran túl körülményes a termékek visszatérítése vagy cseréje, és minden harmadik válaszadó elégedetlen a gyenge ügyféltámogatással és az ügyfélszolgálati asszisztenssel történő kapcsolattartással is.

„Miközben a világ egyre inkább az online kereskedelmi szolgáltatások kiszélesítésének irányába halad, addig a vevő még mindig a saját szemének hisz. Az ügyfélélmény javítása érdekében ezért a cégeknek integrált megközelítésre van szükségük, amely a fejlett technológiát a személyes odafigyeléssel kombinálja. Az AI képes a fogyasztókat a megfelelő vásárlási döntések felé terelni, azonban a márkák és a kereskedők sikere a tökéletes egyensúly megteremtésében rejlik, amiben komoly segítséget jelenthet az EY külső szakértői támogatása, hiszen mind a hazai, mind a nemzetközi piacon szerzett tapasztalok alapján kialakított módszertan és eszköztár, valamint az ezt kiszolgáló technológia és nem utolsósorban vezető iparági szakértőink kombinációja biztosítja az üzleti eredményesség javulását illetve a kockázatok csökkentését” – hangsúlyozta Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Gyönyörű kísérletet végeztek magyar kutatók

hét aug 19 , 2024
A Wigner Fizikai Kutatóközpontban olyan lézeres kísérleteket végeztek, amelyekben kirajzolódik a fény kettős természete: a lézerfény részecskeként és hullámként is viselkedve kelt elektronokat, amikor nanorészecskékkel lép kölcsönhatásba. A fizikusokat évszázadokon át foglalkoztatta a kérdés, milyen természetű valójában a fény: elsősorban hullámnak vagy inkább részecskék összességének tekinthető? Ez a vita már […]
Lézer kisérlet

És még ez is...