Negyedik alkalommal rendezték meg a Magyar E-sport Szövetség Oktatási Bizottságának szervezésében az ESTB (E-sport Tudásbázis) oktatási konferencia, amelyen bemutatták Magyarország első oktatási célokra készült e-sport tanulmánykötetét.
A Magyar Telekom Székházában tartott konferencia résztvevői betekintést kaptak az antológia tartalmába, ugyanis a kötet szerzői mutatták be saját tanulmányaikat. A kötet a hazai e-sport szakértők legfrissebb kutatásait foglalja össze, és olyan szerzők munkáit mutatja be, akik az e-sport és az oktatás közötti szinergiákat különböző tudományterületeken elemzik.
A Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) célja, hogy elősegítse az e-sport fejlődését Magyarországon, és támogassa annak integrációját a hazai oktatási környezetbe. Az e-sport konferencia és a különféle képzések kiváló alkalmat biztosítanak arra, hogy a szakértők, pedagógusok és szülők egyaránt részesei legyenek ennek a fejlődésnek.
A könyvbemutatóval összekötött konferencia programjában a szakmai előadások mellett interaktív workshopok is szerepeltek. A résztvevők első kézből tapasztalhatták meg a virtuális valóság (VR) technológiák e-sportban való alkalmazását, és megismerhették, miként alakíthatja a VR az e-sport jövőjét, valamint az oktatási módszereket. Az ISCA European Esports Grassroots workshopon pedig az európai e-sport közösségek fejlesztését támogató program hazai és nemzetközi tapasztalatait mutatták be. A résztvevők betekintést kaptak az ISCA azon kezdeményezéseibe, amelyek az e-sport fejlődését és a fiatal tehetségek kibontakozását célozzák, és amelyek keretében a HUNESZ is elindított egy utánpótlást támogató projektet.
E-sport Tudásbázis tanulmánykötetben szereplő szerzők és a tanulmányaik címe
- Biró Balázs: Az e-sportról: az Intergalaktikus Spacewar! Olimpiától az Olimpiai E-sport Játékokig
- Fromann Richárd: Betekintés a gamer szubkultúra szociológiai dimenziójába
- Novák Pál: Az e-sport jogi helyzete hazánkban
- Bányai Fanni: Az e-sportolók pszichológiai profilja – A videojátékokhoz fűződő motivációk és pszichés tényezők az e-sportolói karrier szolgálatában
- Andrejkovics Zoltán: Az E-Sport Csapat Felépítése
- Tischler Márk: Az E-Sport-Ipar Gazdasági Vonatkozásai
- Gáspár Péter: A média meghatározó szerepe az e-sport világában
- Fehér Gáspár: A vizuális megjelenés fontossága az e-sport világában
- Szabella Olivér: Az e-sport sporttudományi szemmel
- Raposa László Bence: Sporttáplálkozási alapvetések az e-sportban
- Tóta Gábor: E-sport versenyszervezési alapok
- Rubicsek Norbert: Az e-sport integritása Magyarországon
- Kutyej Dániel: Kompetencia területek, és azok mérése az e-sport világában
- Subiczné Bodac Edina, Torzsásné Váczi Andrea, Domoszlayné Babják Orsolya: E-sport szülői szemmel