Végre kiderült: szeretjük a házhoz szállítást

motoros futárAz ünnepi időszakban az európai vásárlók csaknem fele, 41 százaléka elsőso

Az ünnepi időszakban az európai vásárlók csaknem fele, 41 százaléka elsősorban üzletekben vásárol, további húsz százalékuk interneten is, és a legtöbben az akciós termékeket keresik

rban üzletekben vásárol, további húsz százalékuk interneten is, és a legtöbben az akciós termékeket keresik – derül ki az Oracle felméréséből.

A válaszok szerint az online vásárolt termékek esetében a házhoz szállítás (52 százalék) a legnépszerűbb, szemben az átvevőpontokkal és a bolti átvétellel (húsz-húsz százalék). A közlemény szerint ez arra készteti a kiskereskedőket, hogy biztosítsák az ajándékok gyors kézbesítését, és követhetővé tegyék az áru útját. A fogyasztók 57 százalékának fontos, hogy pontosan nyomon követhesse, hol tart a csomagja. Az emberek 43 százaléka azt mondta, hogy a gyors szállítás gyakran meghatározza, kitől fog rendelni, a legtöbben (42 százalék) az egy-két napos kiszállítást várják el: a gyors és garantált szállításért hatvan százalékuk hajlandó többet fizetni, minden ötödik ember pedig attól tart, hogy a vásárolt ajándékok nem érkeznek meg időben.

A vásárlók idén a kézzelfogható termékek mellett szívesen ajándékoznak egymásnak szolgáltatást és élményt is, a legnépszerűbbek közé tartozik például a barátokkal és családdal eltöltött idő (30 százalék), az utazás (27 százalék), a szépségápolási és egészségmegőrzési termékek (26 százalék), az elektronikai, szórakoztatási berendezések és ajándékkártyák (25 százalék), a divatruházat, játékok, lábbelik, sporteszközök és fitneszfelszerelések (24 százalék), a lakberendezés és bútorok (23 százalék), valamint a kisállatkellékek (húsz százalék).

A fogyasztói kutatásból az is kiderül, hogy továbbra is az ár lesz az egyik legfontosabb tényező a vásárláskor: a megkérdezettek 42 százaléka válaszolta, hogy az ár alapvetően befolyásolja majd, a fogyasztók 77 százaléka pedig korábban vásárol, hogy biztosan hozzájusson a kívánt termékhez, és hogy több ideje legyen az akciók böngészésére. Mivel a válaszok alapján a fogyasztók az idén kevesebbet szeretnének költeni, mint korábban, 74 százalékuk az akciókat és kedvezményeket keresi, 71 százalékuk több ár-összehasonlítást végez majd online és az üzletekben, hetven százalékuk pedig az alacsonyabb árakat kínáló boltokban vásárol.

A fogyasztók több mint fele azt is tervezi, hogy visszacserél néhány ajándékot, 65 százalékuk pedig azt mondta, hogy az ajándékok felét vagy egészét visszaküldi. Az emberek 49 százaléka inkább az üzletbe viszi vissza a terméket, 28 százalékuk pedig a postai visszaküldést választja. Az elemzés szerint ennek hátterében az áll, hogy sok kiskereskedő elkezdte felszámítani az áruvisszavétel díját, s bár a visszaküldési díjnak van gazdasági értelme, a kiskereskedők valószínűleg a vásárlók ellenállásába fognak ütközni, akiket bosszantani fog a pluszköltség, és kevésbé valószínű, hogy a visszaküldés lehetőségét további termékek böngészésére és megvásárlására fogják használni.

A felmérés alapján, az általános megközelítéssel szemben, az influenszerek kevésbé befolyásolják a vásárlók döntéseit: a közösségi médiában a vevők 22 százaléka találta meg a számára legvonzóbb akciót és terméket, ezt követték az e-mailek (21 százalék), a bolti promóciók (13 százalék), az internetes hirdetések (12 százalék) és végül a televíziós hirdetések (8 százalék).


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Szigorúbban büntetnék a hamisítást a magyarok egy kutatás szerint

csü dec 1 , 2022
Szigorúbban lépnének fel a hamisítókkal és a hamisítványok terjesztőivel szemben a magyarok: 2022-ben a lakosság 60 százaléka büntetné a mostaninál szigorúbban a hamisítókat és a terjesztőket, tavaly ez az arány 55 százalékos volt. A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) és a TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. legfrissebb, reprezentatív kutatása szerint a vásárlók […]
hamisítvány

És még ez is...