mínuszos.hu

Végre egy jó hír: az e-jegy projekt felmondása után már nem fizetett üzemeltetési költségeket a BKK

Az elszámolásokat a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) menedzsmentje az e-jegy projekt (AFC) szállítóval megkezdte, de a felmondást követően üzemeltetési költségek kifizetésére nem került sor – közölte Dabóczi Kámán, a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatója és Szegvári Péter, az igazgatótanács elnöke. A közlemény szerint az AFC projekt eredeti szállítói, DBOM-szerződése értelmében a projekt minden lezárt fázisa után a leszállított termékek üzemeltetésének költségeit a BKK köteles megfizetni a szállítónak az adott fázisok zárását követően. A szállítói szerződést a BKK kötötte a szállítóval, a Scheidt & Bachmann-nal az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) jóváhagyásával, amit 2014. október 8-án a BKK részéről Vitézy Dávid vezérigazgató írt alá.

Az e-jegyrendszer édes-bús 14 éve
• 2004: Bejelentik az Elektra nevű jegyrendszer kiépítését. Átadás: 2006.
• 2006: Lefújják az Elektrát.
• 2008: A BKV pályázatot ír ki új elektronikus jegyrendszer bevezetésére.
• 2012 november: A BKK megvalósíthatósági tanulmányra szerződik a jegyrendszer bevezetéséről 3,5 milliárdos keretösszeggel.
• 2013 nyár: Az EBRD-vel 54,5 millió eurós (17 milliárd forintos) áron szerződik a BKK a projekt hitelből való finanszírozására.
• 2014. október: a Scheidt & Bachmann céggel aláírják a kivitelezésről a szerződést 28 milliárdos áron. Átadás: 2017.
• 2016 augusztus: Újra kell tervezni az elektronikus jegyrendszert, az első beengedő kaput átadják a Deák Ferenc téren.
• 2017 június: 3,3 milliárddal drágulnak a költségek. Átadás: 2018 vége, egy év csúszás
• 2017 szeptember: A Közvágóhídnál felszerelik az első HÉV megállóban a jegyeket kezelni képtelen kaput.
• 2018 január: Az első buszra felszerelnek egy nem működő jegykezelőt.
• 2018 november: Felmondják az elektronikus jegyrendszer projektet.
Forrás: 444.hu

Exit mobile version