Vannak még önzetlen, segítőkész cégek Magyarországon

Magyar Telekom Instant-honlapA Magyar Telekom legújabb szolgáltatása, az Instant honlap segíti a vállalkozásoknak az online jelenlét kialakítását.

A Magyar Telekom megbízásából készült friss, reprezentatív kutatása „váratlan” eredményt hozott: az derült ki, hogy a legtöbb vásárló számára nemcsak, hogy bizalmat építő, de vásárlást befolyásoló szempont az, hogy egy vállalkozásnak legyen saját honlapja.

Ha az emberek tájékozódni szeretnének, akkor a vállalkozások weboldalát tekintik elsődleges forrásnak – ez derült ki a Telekom megbízásából készült legújabb, kis-és középvállalkozások online jelenlétével foglalkozó, lakossági véleményeket vizsgáló reprezentatív kutatásból, amely a megkérdezettek vásárlás előtti tájékozódását vizsgálta. A friss kutatás eredménye különösen érdekes annak fényében, hogy a távközlési társaság egy korábbi, 2023 végén készült felmérése azt mutatta, a vállalkozások egy jelentős része viszont úgy gondolja – alábecsülve a weboldal jelentőségét –, hogy ügyfeleik nem igénylik, hogy saját weboldalt tartsanak fent.

Negyed év alatt fordult a kocka 

A Magyar Telekom megbízásából a GKID Research & Consulting által 2024 május elején készített kutatásból arra is fény derült, hogy ha egy vállalkozásnak nincs saját honlapja, akkor nemcsak megítélésben, bizalomban, hanem vásárlói potenciálban is veszíthet: a válaszadók közel kétharmada úgy nyilatkozott, nem szívesen vásárol attól, akinek nincs weboldala. Megállapításuk kortól, iskolai végzettségtől, lakhelytől függetlenül igaz, de még jellemzőbb a fiatalabb, képzettebb, városi ügyfelek körében. Számukra még inkább a vállalkozás weboldala játssza a központi szerepet a tájékozódásban.

A korábbi, 2023 év végi felmérés szerint viszont, a saját honlappal nem rendelkező kis- és közepes vállalkozások (kkv) mintegy hatvan százaléka úgy vélekedik: az ügyfeleknek nincs igénye a vállalkozás ilyen jellegű online jelenlétére. Szerintük nincs szükség weboldalra, mert az ügyfelek nem igénylik, és így nem hozna tényleges hasznot egy weboldal kialakítása és fenntartása a vállalkozás számára. A saját weboldallal nem rendelkező kkv-k mindössze tíz-tizenöt százaléka tervezte, hogy a közeljövőben weboldalt fejleszt, és minden negyedik honlappal nem rendelkező vállalkozás mondta azt, hogy elég a Facebookon jelen lenni.

A most készült lakossági kutatás megállapításai azonban egészen más ügyféligényekről árulkodnak: az online vásárló válaszadók több mint kétharmada úgy vélekedik, hogy egy megbízható és ügyfélbarát vállalkozás rendelkezik saját weblappal. A válaszadók háromnegyede szerint a Facebook nem elegendő arra, hogy mindenről tájékozódjon a vásárló, fokozottan igaz ez a 60 év alattiakra. A Facebook jó, de kevés: nem található meg rajta minden fontos információ, nem tekintik tehát a weboldal egyenrangú kiváltójának.

A honlap nélküli kkv-kat célozzák

A 2023-as, kkv-k körében készült kutatásból az derült ki, hogy a mikrovállalkozások egyharmada azért nem vág bele a honlapkészítésbe, mert bonyolultnak és költségesnek gondolják a tervezését, üzemeltetését, frissítését. Ezen a problémán is segít a Magyar Telekom legújabb, kifejezetten a kkv-k számára hozzáférhető Instant honlap szolgáltatása, mely azokra a vállalkozásokra összpontosít, amelyek még nem rendelkeznek online jelenléttel, pontosabban saját weboldallal.

„Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a vállalkozásokat folyamatosan támogassuk az online jelenlétük kialakítása és a vállalkozásukat segítő digitális szolgáltatások terén. Az Instant honlap szolgáltatásunkkal a vállalkozások online jelenlétüket tuningolhatják, a szolgáltatás segítségével lépésről lépésre fejlesztjük webes megjelenésüket, amely – mint a kutatásból kiderült – fontos és hiteles információforrás az ügyfeleik, vásárlóik számára. A kutatásunk egyértelműen alátámasztja, hogy alapvető ügyfélelvárással állunk szemben, mikor egy vállalkozás webes jelenlétéről beszélünk. Hiszen a vásárlás, szolgáltatások igénybevétele előtti online tájékozódás nemcsak abban az esetben releváns kérdés egy kkv és ügyfelei számára, ha online történik az értékesítés” – mondta Sipos Tamás, a társaság kis- és középvállalkozások szegmens vezetője.

Magyar Telekom Instant-honlap árlistaÉs még karbantartásra is van lehetőség… 

De hogyan is tuningolhatjuk vállalkozásként az online jelenlétünket? A Magyar Telekom erre dedikált csapata létrehozza a vállalkozás saját honlapját, amit „kulcsra készen” szállít le, magában foglalva a kezdeti és a keresőoptimalizáláshoz szükséges beállításokat, a tartalom optimalizálását, valamint a közösségi média integrációját. Ezen kívül, a Magyar Telekom lehetőséget biztosít a honlapok karbantartására és módosítására is, új menüpontok hozzáadására, adatváltozások kezelésére, webshopra, új termékek bemutatására. A jelenleg négy díjcsomagban elérhető Instant honlap szolgáltatást főként a kkv-k számára ajánlja a távközlési cég azzal a céllal, hogy támogassa őket abban, hogy megbízható és professzionális weboldallal erősítsék online jelenlétüket.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Az MTA segít felismerni a tényeket

szo jún 1 , 2024
Elsősorban a középiskolásoknak szánt, hiteles információk beazonosítását segítő rövid videókat készített és tett közzé YouTube-csatornáján, valamint honlapján a Magyar Tudományos Akadémia (MTA). A Középiskolai MTA Alumni Program keretében készült Útikalauz a tényekhez egy tények utáni világban című előadás-sorozat a hamis információkkal teli világban való eligazodáshoz kínál kapaszkodókat. A rövid előadásokban […]
Magyar Tudományos Akadémia

És még ez is...