Van védelem a megszemélyesítéses támadás ellen IV.

telefonA social engineering technika célja, hogy az emberek megtévesztve önkéntelenül érzékeny információkat áruljanak el. Az ESET kiberbiztonsági vállalat most a kiberbűnözők egy kevésbé ismert, de egyre gyakoribb támadási technikájára, a megszemélyesítésre hívja fel a figyelmet. A módszer során a támadók egy megbízható személynek (például kollégáknak, üzleti partnereknek) adják ki magukat annak érdekében, hogy becsapják az áldozatokat, és olyan tevékenységekre vegyék rá őket, amelyek bajba sodorhatják őket vagy munkáltatójukat.

Ellenőrizzük az illetőt egy másik kommunikációs csatornán keresztül
Ha azt gyanítjuk, hogy csaló üzenetet kaptunk, akkor hívjuk fel a feladót, vagy vegyük fel vele a kapcsolatot egy másik kommunikációs csatornán keresztül és kérdezzünk rá az adott üzenetre. Ne felejtsük el, hogy nem az e-mail az egyetlen kommunikációs csatorna, melyet a hackerek a megszemélyesítéshez használhatnak. Olyan népszerű üzenetkezelő alkalmazásokon keresztül is kapcsolatba léphetnek velünk, mint a WhatsApp. Tehát ha gyanús WhatsApp üzenetet kapunk, akkor is írjunk a feladó vállalati e-mail címére egy üzenetet, vagy hívjuk fel. Alternatív megoldásként természetesen személyesen is megkérdezhetjük az illetőt. Ne féljünk attól, hogy valakit megzavarunk a munkában, még akkor se, ha épp nagyon elfoglalt. Ha szemtől szemben nem is léphetünk kapcsolatba a vezetőnkkel, beszélhetünk a helyettesével vagy másokkal, akik várhatóan tájékozottak lesznek az adott üggyel kapcsolatban. Például egy nagy összegű, sürgős határidejű számlafizetésről biztosan tud a pénzügyi igazgató vagy az ügyvezető igazgató is, így nyugodtan rákérdezhetünk náluk is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.