Van nyertese a járványnak

A vártnál nagyobb bevételt ért el a Facebook az első negyedévben. A közzétett adatok szerint az amerikai közösségi hálózat árbevétele a március 31-én véget ért három hónapban 17 milliárd 737 millió dollár volt, éves összevetésben 18 százalékkal nőtt. Ezen belül a reklámokból származó bevételek 17 százalékkal 17 milliárd 440 millió dollárra emelkedtek. A Facebook reklámbevételei márciusban ugyan jelentősen csökkentek, április első három hetében azonban már hasonlóan alakultak az előző év azonos időszakával Összes bejegyzésösszehasonlítva, ami elemzők szerint azt mutatja, hogy a technológiai óriásvállalatok könnyebben átvészelik a koronavírus-járvány által okozott gazdasági válságot, mint más szektorok.

A közösségi portál üzemi eredménye 78 százalékkal 5 milliárd 893 millió dollárra nőtt, ráadásul a működési haszonkulcs 22 százalékról 33 százalékra kúszott fel. A nettó profit több mint duplájára, 4 milliárd 902 millió dollárra nőtt, az egy részvényre jutó hígított nyereség 1,71 dollárra rúgott. A tavalyi első negyedévben azonban egy egyszeri, 3 milliárd dolláros tétel csökkentette a nyereséget. Elemzők valamivel kisebb, 17,44 milliárd dolláros bevétel mellett nagyobb nyereségre, részvényenként 1,74 dollárra számítottak. A reklámbevételeket is a tényadatnál kevesebbre, 17,36 milliárd dollárra várták.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

OTP vs. koronavírus: változni fog a közösségi helyek berendezése

vas máj 24 , 2020
Az otthoni munkavégzést biztonságosan és egy-két nap alatt megoldották a magyarországi pénzintézetek, mi több a távoli munkavégzés lehetőségét tartósan, a járvány utáni időkben is fenn kívánják tartani. Az OTP közölte: komoly teljesítménynek tartják, hogy extrém rövid idő alatt a munkatársaik nagy része át tudott állni az otthoni munkavégzésre. A gyors […]
Csányi Sándor: A megújulás évtizede 2010-2020

Friss, ropogós