Van amiben a Barion az első és egyelőre egyedüli

Szeptember 14-én Magyarországon is életbe lép a pénzügyi szolgáltatók szigorúbb ügyfélazonosításra vonatkozó szabályozása. A Barion az online fizetési szolgáltatók közül Magyarországon elsőként és egyelőre egyedüliként kapta meg két nagy nemzetközi kártyatársaságtól, a Visától és Mastercardtól a megfelelőségi tanúsítványt – közölte a társaság. Kiss Sándor, a Barion Payment Zrt. alapitó-vezérigazgatója kifejtette, a Barion rendszere szeptember 14-ét követően is zavartalanul üzemel majd – hívta fel a figyelmet Kiss. A társaság közleménye szerint a Barion több, mint ötezer e-kereskedelmi partnere, köszönhetően saját tranzakció-analitikai és csalás megelőző rendszerének, kérheti a kártyakibocsátótól, hogy az adott tranzakció mentesüljön a kétfaktoros ügyfél-azonosítás alól.

Az európai uniós előírás lényege, hogy mind a bolti egyérintéses, mind az online bankkártyás fizetések esetén szükség lesz az úgynevezett kétfaktoros azonosításra. Ezt azt jelenti, hogy a jövőben az e-kereskedelemben, illetve minden online fizetési tranzakció során az ügyfeleknek háromból legalább két faktort meg kell adniuk az ügyfélazonosítás érdekében. A három lehetséges faktor közül az első csoportot valamilyen ismeret adja, amit csak az ügyfél tud (például PIN-kód, vagy jelszó), a második kört valamilyen eszköz jelenti, amit csak az ügyfél birtokol (például chipkártya, mobiltelefon, okostelefon, token, vagy más hardver), a harmadik lehetséges azonosítási mód valamilyen biológiai tulajdonság, amely csak az adott ügyfélre jellemző (ujjlenyomat, archáló, hangminta, írisz, retina, de akár mozgás, vagy akár a telefon jellemző használata, mozgatása).

A Barion Payment Zrt. tavaly 160,26 millió forintos nettó árbevételt ért el az előző évi 97,52 millió forint után. 2017-ben 113,8 millió, tavaly 162 millió forint veszteséget “termelt” a társaság.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Csökkent a második negyedévben az okostelefonok világpiaci forgalma

csü aug 29 , 2019
Csökkentek a második negyedévben a világpiaci okostelefon-eladások a Gartner piackutató cég szerint. A Gartner nyilvántartásai alapján a második negyedévben 1,7 százalékkal 367,9 millióra csökkent az okostelefonok világpiaci értékesítése a 2018 második negyedévi 374,3 millióról. Az értékesítések elsősorban a drága készülékkategóriákban estek vissza. A forgalomcsökkentést a Gartner szakértője egyrészt arra vezette […]
okostelefon