mínuszos.hu

Vállalti jóhírnév: az informatikán múlik

ZX-81

 

Ha a cég hírneve csorbát szenved, nem biztos, hogy a vállalati PR-os fogja megoldani a gondjainkat – ez az IBM csaknem félezer vezető megkérdezésével végzett Risk & IT felmérésének egyik fontos tanulsága. A vezetők válaszaiból kiderül, hogy a vállalatok egyre komolyabban veszik az informatikai rendszer működéséből fakadó hibák és zavarok kezelését, hiszen azok a hírnév alappilléreit, az üzemszerű működést, az ügyfélkapcsolatot és a bizalmat veszélyeztetik. Az ügyvezetők, az informatikai és pénzügyi vezetőkkel egyetértésben az adatlopást tekintik a legnagyobb reputációs kockázatnak, amit az adatvesztés és a rendszerhiba követ, de komoly rizikónak tekintik a céges weboldal kiesését is. A marketingvezetők azt mondják, a technikai támogatás zavarai olyan sebeket ejtenek a vállalat imázsán, amelyek csak egy, vagy rosszabb esetben két év múlva gyógyulnak. A reputáció szempontjából tehát egyre inkább a biztonság, az üzletmenet folytonosság és a technikai támogatás a legnagyobb odafigyelést igénylő területek. Az IBM kutatásából kiderül, a vezetők többsége tisztában van a digitális környezetből fakadó kommunikációs kockázatokkal, és egyre jobban ügyel az informatikai rendszer megbízható működtetésére. Ha szükséges, arra is hajlandók, hogy új befektetésekkel erősítsék meg a védvonalaikat, amelyek a vállalat it-biztonsága mellett a cég jó hírnevét is őrzik.

Exit mobile version