Vállalti jóhírnév: az informatikán áll vagy bukik

Ha a cég hírneve csorbát szenved, nem biztos, hogy a vállalati pr-es fogja megoldani a gondjainkat – ez az IBM csaknem félezer vezető megkérdezésével végzett Risk & IT felmérésének egyik fontos tanulsága. A felmérés szerint az ügyvezetők, az informatikai és pénzügyi vezetőkkel egyetértésben az adatlopást tekintik a legnagyobb reputációs kockázatnak, amit az adatvesztés és a rendszerhiba követ, de komoly rizikónak tekintik a céges weboldal kiesését is. A marketingvezetők azt mondják, a technikai támogatás zavarai olyan sebeket ejtenek a vállalat imázsán, melyek csak egy, vagy rosszabb esetben két év múlva gyógyulnak. A reputáció szempontjából tehát egyre inkább a biztonság, az üzletmenet folytonosság és a technikai támogatás a legnagyobb odafigyelést igénylő területek. Ahogy az IBM kutatásából kiderül, a vezetők többsége tisztában van a digitális környezetből fakadó kommunikációs kockázatokkal, és egyre jobban ügyel az informatikai rendszer megbízható működtetésére. Ha szükséges, arra is hajlandók, hogy új befektésekkel erősítsék meg a védvonalaikat, amelyek a vállalat it-biztonsága mellett a cég jóhírnevét is őrzik.

IBM

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.