USA: él a „hat csapás”

 

Február 25-ével indult el az úgynevezett „hat csapás” rendszer az USÁ-ban, amelynek keretében több körben figyelmeztetésben részesítik a kalózkodó internetezőket. A rendszert a legnagyobb amerikai internetszolgáltatók, az AT&T, a Cablevision, a Comcast, a Verizon és a Time Warner Cable együttműködésével az Amerikai Lemezkiadók Szövetsége (RIAA), az Amerikai Mozgókép Szövetség (MPAA), valamint a független filmeseket tömörítő IFTA és a független zenészeket képviselő A2IM dolgozta ki. A program keretében a jogvédők monitorozzák a letöltő oldalakat, és az engedély nélküli tartalommegosztások esetén értesítik az internetszolgáltatókat, amelyek pedig figyelmeztetik előfizetőiket. A rendszert „hat csapás” néven is emlegetik, ugyanis különböző fokozatú szankciókban történik a szerzői jogot sértő előfizetők figyelmeztetése: az egyszerű figyelmeztetéstől a jóváhagyandó értesítésen át akár az internetes forgalom korlátozásáig. A TorrentFreak beszámolója szerint a Cablevision hálózata, az Optimum az egyetlen, amely vállalta, hogy az értesítések ellenére ismételten jogsértésen ért előfizetőit a szolgáltatás átmeneti felfüggesztésével is szankcionálja. A szolgáltató ismétlődő jogsértés esetén 24 órára függeszti fel az előfizető internet-hozzáférését, amely megszakítható, ha az előfizető telefonon felveszi a kapcsolatot a szolgáltatóval. Azt egyelőre nem tudni, hogy a telefonhívás során milyen beszélgetés zajlik le, de valószínűsíthető, hogy a hívót a szerzői jogok tiszteletben tartására figyelmezteti majd a szolgáltató képviselője. Nem mindegyik internetszolgáltató vesz részt a programban és alkalmazza a hat csapás módszerét. A milliós előfizetői számmal bíró Centurylink, Charter és Cox például nem alkalmazza, illetve a kevesebb előfizetőt számláló kisebb szolgáltatókat eleve nem kérték fel a részvételre — írja a hamisitasellen.hu.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Hasít az e-kereskedelemben

csü márc 14 , 2013
ShareTweetPinShare  Egyre többen választják az online vásárlást a klasszikus helyett Magyarországon – derül ki az Olcsóbbat.hu és az Unas.hu több mint kétezer webshop partnerének bevonásával készített piaci elemzésből. A megkérdezett oldaltulajdonosok 68 százalékánál az elmúlt évben nőtt a forgalom, a vásárlások felénél átlagosan a kosarak mérete is nagyobb lett. A […]
ZX-81

És még ez is...