Ünnepek: az interneten vásárlók nagyobb védelmet kapnak az EU-n belül

Az interneten vásárló fogyasztók nagyobb védelmet kapnak, ha az Európai Unió tagállamaiban működő webáruházakból rendelnek, mint ha kínai vagy Amerikai Egyesült Államokbeli online kereskedőtől vásárolnak terméket – hívja fel a figyelmet a Budapesti Békéltető Testület.

Az alternatív fogyasztóvédelmi vitarendezési fórum közleménye szerint egyre többen vesznek karácsonyi ajándékot interneten, de ennek is megvannak a kockázatai. Azt tanácsolják, érdemes előre tájékozódni a vállalt szállítási határidőről, a nyomkövetési lehetőségről, a fogyasztói tapasztalatokról. Ezek az információk az általános szerződési feltételekben, vagy külön menüpontban találhatók meg általában. A békéltető testület szerint célszerű elolvasni az interneten közzétett bejegyzéseket is az adott vállalkozásról, és mérlegelni azt, hogy a legnagyobb védelemben akkor részesülnek a fogyasztók, ha belföldről, vagy valamelyik más Európai Uniós tagállamból rendelnek online.

Előfordulhat, hogy már az online megrendelés után, de még az átvétel előtt gondolják meg magukat a fogyasztók, ilyenkor – Európai Unión belüli vásárlás esetén – azt lemondhatják a fogyasztók. Ha EU-ból interneten vásárolt ajándék időben megérkezik, de az nem tetszik a megajándékozottnak, akkor az átvételtől számított tizennégy napig vissza lehet küldeni saját költségen, ha viszont ez az idő letelt, akkor a kereskedő az egyébként hibátlan terméket nem köteles kicserélni, sem levásárlást biztosítani, sem a pénzt visszaadni – tájékoztatott a Budapesti Békéltető Testület.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.