A UPC Magyarország Kft. közölte, hogy az eredeti ügyben a tévedését rövid úton elismerte és a rá kiszabott fogyasztóvédelmi bírságot megfizette, illetve az előfizetőt kártalanította. Hozzáteszik, a Fogyasztóvédelmi Hatóság döntését támadta meg a UPC egy közigazgatási per keretében, mert álláspontjuk szerint egy kollégájuk adminisztratív hibája – amit a vállalat elismert – nem meríti ki a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat kategóriáját. Mivel az Európai Uniós irányelv nem volt egyértelmű, ezért vitte a Kúria a luxembourgi székhelyű Európai Bíróság elé a jogértelmezési kérdést, amiben most döntés született. E szerint megtévesztő kereskedelmi gyakorlatnak minősül az is, ha egy emberi tévedés miatt és mindössze egyetlen esetben közöl téves információt a szolgáltató az ügyféllel. A UPC továbbra is sajnálja, hogy egy volt előfizetőjének kellemetlenséget okozott és kiemelten figyel arra, hogy hasonló eset a jövőben ne fordulhasson elő – áll a közleményben.