mínuszos.hu

Uniós bíróság: a UPC sajnálkozik

A téves információ közlése akkor is az uniós jog által tiltott megtévesztő kereskedelmi gyakorlatnak minősül, ha az nem szándékos, csak egyetlen egyszer történik, és egyetlen ügyfelet érint – mondta ki csütörtökön a UPC ügyében lefolytatott eljárásban kihirdetett ítéletében a luxembourgi Európai Bíróság. A UPC azt közölte az MTI-vel, hogy tévedését elismerte, a bírságot megfizette, illetve az előfizetőt kártalanította. A UPC-t a fogyasztóvédelmi hatóság azért bírságolta meg, mert miután egy ügyfél információt kért a számlázási időszakról, amely a számlából nem derült ki, majd az időszak végével a szolgáltatás megszüntetését kérte, a cég elírásra hivatkozott, és azt közölte vele, hogy csak pár nappal későbbi hatállyal tudja megszüntetni az előfizetést, mert az a tényleges számlazárási időpont. A UPC a fennmaradó időre is előfizetési díjat követelt, miközben az ügyfél már egy másik szolgáltatóval szerződést kötött és fizetett is a szolgáltatásért.

A UPC Magyarország Kft. közölte, hogy az eredeti ügyben a tévedését rövid úton elismerte és a rá kiszabott fogyasztóvédelmi bírságot megfizette, illetve az előfizetőt kártalanította. Hozzáteszik, a Fogyasztóvédelmi Hatóság döntését támadta meg a UPC egy közigazgatási per keretében, mert álláspontjuk szerint egy kollégájuk adminisztratív hibája – amit a vállalat elismert – nem meríti ki a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat kategóriáját. Mivel az Európai Uniós irányelv nem volt egyértelmű, ezért vitte a Kúria a luxembourgi székhelyű Európai Bíróság elé a jogértelmezési kérdést, amiben most döntés született. E szerint megtévesztő kereskedelmi gyakorlatnak minősül az is, ha egy emberi tévedés miatt és mindössze egyetlen esetben közöl téves információt a szolgáltató az ügyféllel. A UPC továbbra is sajnálja, hogy egy volt előfizetőjének kellemetlenséget okozott és kiemelten figyel arra, hogy hasonló eset a jövőben ne fordulhasson elő – áll a közleményben.

Exit mobile version