Újra nekifut az elektronikus jegyrendszer megvalósításának a BKK

BKK 10 darabos gyűjtőjegyA közbeszerzési eljárás első lépéseként előzetes piaci konzultációt indít az elektronikus jegyrendszer fővárosi megvalósításáról a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A társaság a Budapest Pay&GO továbbfejlesztését és teljes körű kiterjesztésének lehetőségét vizsgálja. A BKK által tavaly tesztjelleggel bevezetett szolgáltatás – amely ma a fővárosban a leggyorsabb és legegyszerűbb jegyvásárlási forma – lényege, hogy a fizetési tranzakcióval együtt az érvényesítés is egyből megtörténik. A nemzetközi viszonylatban már évek óta alkalmazott eljárás során nem keletkezik papíralapú jegy vagy visszaigazolás, az ügyfelek bankkártyája alkalmas arra, hogy egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot.

A társaság közölte: a változó ügyféligényekre reagálva a közbeszerzési eljárás részeként hétfőn előzetes piaci konzultációt indít, hogy megvizsgálja, milyen feltételekkel teheti elérhetővé a főváros teljes területén a Pay&GO digitális fizetési szolgáltatást és hogyan fejleszthetné tovább a rendszert. A konzultáció célja szakmai egyeztetés a potenciális beszállítókkal, a részvevők megismerhetik a BKK szolgáltatással kapcsolatos elvárásait és egyeztethetik a rendszer kialakításával és működtetésével összefüggő kérdéseket – olvasható a kommünikében.

A társaság tervei szerint a jövő Pay&GO rendszere a lehető legtöbb ügyféligényre megoldást kínál majd, így mind a rendszeresen közösségi közlekedést használók, mind az alkalmi utasok megtalálhatják a számukra legkedvezőbb jegytípust. Egy ilyen összetett elektronikus rendszer bevezetése azonban több évig is eltart, számításaik szerint a Pay&GO fizetési megoldás legkorábban 2026 második felétől lehet elérhető további vonalakon is. Kitértek arra is, hogy a Pay&GO indulása óta már több mint egymillió jegyet vásároltak a rendszeren keresztül.

A BKK adatai szerint a repülőtéri expresszjáratokon már a jegyek csaknem 35 százalékát így vásárolják, míg az 1-es metró vonalán közlekedők 25-30 százaléka fizet Pay&GO-val. A rendszert használók 45 százaléka okoseszközzel, 55 százalék pedig bankkártyával használja a szolgáltatást. A Pay&GO-t használó ügyfelek 93 százaléka általában maximum két jegyet vásárol egyszerre.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

A csalók a vakáció alatt is célba veszik a gyerekeket

ked júl 9 , 2024
Nem könnyű a csalók élete: nem mennek szabadságra, ezért a vakáció során a gyerekeket is gyakrabban veszik célba. Akár a közösségi médián keresztül, például egy híresség neve alatt futó hamis oldalon, vagy éppen okostelefonos játéknak álcázott átveréssel. Ezért a gyerekeknél indokolt az óvatosság, különösen a bankolásba nemrég belekezdő fiataloknál ‒ […]
Nagy Ádám, K&H

És még ez is...