Újabb frekvenciákat adna el az NMHH

frekvenciaA Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kidolgozta a 2016 és 2020 közötti időszakra szóló rádióspektrum-stratégiáját. A stratégia rögzíti többek között, hogy a következő öt évben az NMHH a hazai frekvenciakészletből hét sávot készít elő értékesítésre a 700 MHz-es sávtól a 26 GHz-esig. A leírt ütemtervben látható az is, hogy mely sávokat mikor, jellemzően milyen típusú módszerrel tervezi értékesíteni (árverezni vagy pályáztatni). Az NMHH reményei szerint a stratégia hatékony eszköze lesz annak is, hogy ösztönözze az eredményes frekvenciahasználatot és visszaszorítsa az indokolatlan spektrumfelhalmozást, fejlődhessenek a széles sávú szolgáltatások, teret kapjon az innováció. Az NMHH várakozásai szerint a stratégia alkalmazásával közvetetten elérhető lesz például, hogy 2020-ra országosan 99 százalékos legyen a vezeték nélküli, beltéri internet-lefedettség.

A legfontosabb stratégiai célok között szerepel az, hogy a digitális multiplexeket értékesíteni kell, 2020-ig fent kell tartani a 470–790 MHz sávot a földfelszíni televíziós műsorszórás részére, és hogy eddig az időpontig ebben a sávban el kell indítani a műsorszóró célú versenyeztetési eljárást. 2016-ban meg kell kezdeni a 694–790 MHz (DD2) sáv kapcsán esedékes vezeték nélküli széles sávú frekvenciahasználati jogosultság értékesítésének előkészítését, hiszen a mobilszolgáltatás számára újabb 160 MHz szélességű spektrumot kíván a hatóság elérhetővé tenni. Segíteni kell továbbá az 5G technológia korai elterjedését, többek között a 20 GHz feletti frekvenciasávokban felmerülő korai igények kísérleti célú kielégítésével, valamint a közrend- és katasztrófavédelmi rendszerek (PPDR) üzemeltetését és fejlesztését.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Brüsszel növelné az európai tartalmakat az internetes műsorszórók kínálatában

pén máj 27 , 2016
Javaslatot nyújtott be az audiovizuális szolgáltatásokra vonatkozó európai uniós szabályok módosítására szerdán az Európai Bizottság, a tervezet egyebek mellett jelentősen megnövelné az európai tartalmak arányát az internetes műsorszórók kínálatában. A digitális egységes piaci stratégia részeként előterjesztett szerdai javaslattal a brüsszeli testület az utóbbi években jelentősen megváltozott médiafogyasztási szokásokhoz igazítaná az […]
Netflix

Friss, ropogós