Új vállalati m2m megoldást fejlesztett ki a MOHAnet

HavasiZoltanA MOHAnet új m2m megoldásával egy vállalat, vagy akár egy irodaház teljes egésze átlátható, felügyelhetővé válik. A társaság által fejlesztett GPRS technológián alapuló felügyeleti, logisztikai és telemetriás rendszerek segítéségével lehetővé válik például az elektronikus jelenlét igazolás, szabályozható a belépésre, az úgynevezett „kulcsos” szolgálati autó használatra vagy a lifthasználatra vonatkozó jogosultság. A fejlesztés lehetőséget ad elektronikus teljesítésigazolásra is, ami egy adott munkafolyamatok állapotáról ad tájékoztatást – így például kontroll alatt tartható a dolgozók munkavégzését, vagy a takarítási és karbantartási folyamatokat is.

“Jó példa erre a légkondicionáló berendezések ellenőrzése, amelyet általában külső vállalkozók segítségével végeznek az üzemeltetők. E berendezések ellenőrzését során például a szerelők elvileg kitisztítják és átnézik a készülékeket, majd a munka végeztével egy papír aláírásával igazolják, hogy teljesítették a feladatot. Ezt azonban nagyon nehéz ellenőrizni” – szemléltette Havasi Zoltán, a MOHAnet Mobilsystems Zrt. vezérigazgatója. „Azzal, ha a cégek a készülék mélyére egy RFID azonosítót helyeznek el, és a szerelőnek minden alkalommal hozzá kell érinteni az érzékelőjét, máris ellenőrizhetővé vált, hogy melyik szerelő, melyik napon, hány órakor járt a gépnél. A feladatot így biztosan elvégezték, és a külső vállalkozó sem tud nyereségre szert tenni azáltal, hogy csak papíron dolgozott” – tette hozzá.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.