Új trendek a tévénézési szokásokban

 

Az Ericsson ConsumerLab legújabb jelentéséből kitűnik, hogy a televíziózás terén egy egészen új hozzáállás kezd kibontakozni. A vállalat negyedik televíziós fogyasztói trendeket vizsgáló éves jelentése szerint a válaszadók 72 százaléka legalább hetente használja mobileszközét videó megtekintésére, és 42 százalékuk az otthonán kívül néz videó-tartalmakat okostelefonján, tabletjén. A felhasználók 75 százaléka egyszerre több feladatot is végez a mobilkészüléke használatával, miközben TV-t néz. Szintén új trend, hogy a felhasználók ugyanazt a tartalmat több helyről és több alkalommal is megtekintik. Az Ericsson ConsumerLab ezt a típusú megtekintést „helyeltolásos megtekintésnek” nevezte el. Érdekes eredmény, hogy már a 65 és 69 év közötti válaszadók 41 százaléka is heti több alkalommal tekintett meg igény szerinti (VoD) vagy időeltolásos tartalmakat. A vizsgálat szerint a felhasználók folyamatosan újraértelmezik a televíziót és a videót. Az emberek 82 százaléka legalább havi rendszerességgel használja a YouTube-ot vagy hasonló szolgáltatásokat, kérdés tehát, hogy például egy recept online megtekintése a konyhában csupán csak „utasítások” végigkövetése vagy esetleg már televíziózásnak számít.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.