Ügyintézői megkeresésnek álcázott csaló telefonhívások miatt riaszt a kibervédelmi intézet

TelefonÜgyintézői megkeresésnek álcázott csaló telefonhívások miatt adott ki riasztást a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézet (NBSZ NKI).

A szakszolgálat közleménye szerint a telefonhíváskor a csalók jellemzően bankok, közműszolgáltatók ügyintézőinek adják ki magukat és többféle módon próbálnak személyes adatokat (például születési adatokat, banki adatokat) megszerezni az állampolgároktól. Egyes esetekben azt állították, hogy egy pénzügyi tranzakció során hiba lépett fel, de előfordult az is, hogy csomagrendelés közben fellépő anomáliákra hivatkozva kezdeményeztek adategyeztetést. A csalók az adathalász hívások során megpróbálják elhitetni a felhasználóval, hogy tényleg egy banki alkalmazottal beszélnek. A megtévesztéshez olyan telefonszámokat is felhasználhatnak, amelyek nagyon hasonlítanak az álcául használt szervezet eredeti telefonszámához, azzal csaknem azonosak. A kibervédelmi intézet felhívta a figyelmet arra, hogy a pénzintézetek, közüzemi szolgáltatók nem kérnek be személyes adatokat a felhasználóktól. Azt javasolják, hogy ha valaki gyanús telefonos megkeresést tapasztal, ne adjon meg személyes adatokat, szakítsa meg a beszélgetést, és az érintett szervezetet a honlapján található elérhetőségek valamelyikén tájékoztassa a hívásról.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Magyarországon is elindult a Facebook Get Digital nevű digitális oktatási platformja

pén ápr 16 , 2021
A Facebook elindította a Get Digital magyar nyelvű változatát, amely egy átfogó digitális oktatási tanterv szülők, tanárok és tizenévesek számára. A benne foglalt tanórák és tananyagok a Harvard Egyetem és a Berkeley Kaliforniai Egyetem által rendelkezésre bocsátott oktatási segédanyagokon alapulnak. A platform magyarországi bevezetése a Skool civil szervezettel együttműködésben történt. […]
Facebook