Tüzifa: facebookos csalókra figyelmeztet a Nébih

tüzifaA tűzifa iránti nagy kereslet miatt a csalók is aktívabbá váltak, de a hivatalos hirdetőfelületeken jelentősen szűkült a mozgásterük, ezért egyre többen jelennek meg a Facebook Market Place nevű felületén – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih).

A hivatal szerint a hirdetési portálok megkövetelik a hirdető egyértelmű azonosítását, de a közösségi felületeken még mindig szabályozatlan a hirdetés rendje, emiatt az ott közzétett hirdetések ellenőrzése, tisztítása is bonyolultabb feladat. A közösségi médiában sok esetben fiktív profillal, a hirdető azonosítására alkalmas adatok nélkül, olykor irreálisan alacsony áron kínálják a tűzifát – emelte ki a hivatal. A visszaélések kiszűrése érdekében a Nébih ellenőrei fokozottan vizsgálják a Facebookon megjelentő tűzifahirdetéseket. Az eddig ellenőrzött mintegy hatezer hirdetés csaknem 90 százaléka jogsértő, mert nem tartalmazza a hirdető azonosítását biztosító technikai azonosítószámot, illetve bármilyen más, azonosításra alkalmas adatot – közölte a Nébih.

A hatóság azt javasolja: ha valaki úgy dönt, hogy a Facebook segítségével szerzi be a tűzifát, akkor figyeljen arra, hogy legálisan működő kereskedőtől vásároljon, akinek hirdetése tartalmazza az úgynevezett Unique End-to-end Transaction Reference (EUTR) számot, valamint a legtöbb esetben a saját honlap elérhetőségét is. A Nébih weboldalán elérhetők a legfontosabb szempontok, amelyeket minden vásárlás során érdemes figyelembe venni. A vásárlók segítségére lehet a  oldal, ahol a Nébih által kiszűrt jogszerűtlen hirdetők telefonszámait tudják lekérdezni. A hirdetésben szereplő technikai azonosítószám valódisága, birtokosa ezen oldalon ellenőrizhető. A Nébih azt javasolja a tűzifavásárlóknak, hogy ha az adatok bármelyike hiányzik a Facebook-hirdetésből vagy a hirdető személye nem egyezik meg a technikai azonosítószám tulajdonosával, ne kössenek üzletet, mert nagy valószínűséggel csalóval van dolguk.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Megújult a Huawei alkalmazásboltja

szo okt 15 , 2022
Megújult a Huawei alkalmazás-áruháza, az AppGallery, amely ezentúl minden eddiginél egyszerűbben működik. A Huawei saját alkalmazásáruháza, az AppGallery-nek több mint 580 millió aktív havi felhasználója van szerte a világon, ebből 43 millió Európában, ami tíz százalékos növekedést jelent a Kínán kívüli területeken az elmúlt egy évben. A növekedés mellett ugyanakkor […]
HUAWEI nova Y70