Túl sokat ülünk a képernyők előtt

Televízió családA Direct One TV szolgáltató 2021 augusztusában több, mint 3000 előfizetőjét kérdezte meg tartalomfogyasztási szokásairól.

A kutatásból az derült ki, hogy a válaszadók fele naponta egy-három órát tévézik, és a legtöbben filmeket és sorozatok néznek ez idő alatt. A válaszadók 77 százaléka a hagyományos tévézést részesíti előnyben, emellett 44 százalékuk a streamingszolgáltatók műsorait is figyelemmel követi. A tévénézési szokások óriási átalakuláson mentek keresztül az elmúlt években – beléptek a piacra a streamingszolgáltatók, ahol már nem csatorna, hanem műsor szerint válogathatunk a tartalmak között. A streaming megoldások dinamikus fejlődését támasztja alá a Direct One kutatása is: egyre többen választják a tévénézés ezen formáját. A válaszadók 79 százaléka a hagyományos tévézést kedveli, de mellette sokan streamingszolgáltatót is használnak is, hiszen 44 százalékuk ezt is a lehetőséget is megjelölte válaszában. A hagyományos televíziózást a nők jobban kedvelik (81%), a streamingszolgáltatók pedig inkább a férfiak között népszerűek, ezen csoport közel fele használja, míg a nőknek csupán harmada. A streaming a 18-24 évesek között a legnépszerűbb, míg a televíziózás a hatvan feletti korosztályban kilencven százalékos aránnyal szerepel.

Ma már csupán minden harmadik válaszadó nézi meg mindig adásidőben a kiválasztott műsort – 63 százalékuk, ha úgy adódik élőben, de leginkább visszajátszva néz meg egy-egy adást. A túlnyomó többség (99%) még mindig otthon ül le a képernyő elé, de többen néztek már útközben is műsorokat. Az otthoni tévénézés módszere a legtöbbeknél a szörfölgetés: a válaszadók 63 százaléka mondta, hogy amikor van ideje, leül, és számára érdekes műsort keres a kínálatban. A válaszadók negyede ugyanígy keresgél a streamingszolgáltatóknál, szintén negyedük pedig tudatosan választ a műsorújságból és csak akkor kapcsolja be a tévét, ha tudja, hogy mit akar nézni. Toronymagasan, 78 százalékkal vezetnek a filmek és a sorozatok – a legtöbben ezeket a műsorokat követik, legnépszerűbbek a 18-29 éves korosztályban ezek a fajta tartalmak. Második helyen a természet- és dokumentumfilmek állnak, 67 százalék néz ilyen jellegű műsorokat rendszeresen. A hír- és sportműsorokat pedig a válaszadók mintegy 40 százaléka kedveli és követi.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Elkészült Magyarország Nemzeti Atlaszának Társadalom című új kötete

szo szept 18 , 2021
Bemutatták Magyarország Nemzeti Atlasza (MNA) Társadalom, illetve az angol nyelvű Society című, új nyomtatott köteteit és azok interaktív, digitális változatát (e-MNA). Az MNA Társadalom kötet tartalmazza a Kárpát-medencéről, és azon belül a mai Magyarországról rendelkezésre álló, grafikusan ábrázolható ismeretek jelentős részét. Freund Tamás, az MTA elnöke felidézte, hogy az első […]
Magyarország Nemzeti Atlasza

És még ez is...