Az EU friss ellenőrzésének statisztikája szerint az utazási webhelyek 62 százaléka felel csak meg az uniós fogyasztóvédelmi előírásoknak. Az EU-ban már minden harmadik internethasználó online foglalja le utazását és szálláshelyét, és ez az arány a jövőben vélhetően töretlenül nőni fog. Annak érdekében, hogy az utazási szolgáltatásokat nyújtó webhelyek betartsák a fogyasztók védelmét szolgáló előírásokat, az Európai Bizottság a nemzeti hatóságokkal karöltve Európa-szerte rendszeresen ellenőrzi ezeket az internetes oldalakat. A hatóságok megállapításai szerint 2013-ban a megvizsgált 552 utazási portál közül 382 nem tett eleget az uniós fogyasztóvédelmi szabályoknak. Azóta 173 webhelyen történtek meg a szükséges kiigazítások, 209 portál fenntartója ellen eljárás van folyamatban, hat szabálytalanul működő honlap pedig megszűnt.
A leggyakoribb hiányosságok
- A kereskedő neve és elérhetősége, különösen az e-mail címe nem volt feltüntetve a portálon.
- Hiányoztak az egyértelmű tudnivalók arra vonatkozóan, hogyan lehet panaszt tenni.
- A szolgáltatás teljes ára nem volt egyértelműen és a megfelelő helyen feltüntetve.
- a felár ellenében választható szolgáltatások eleve ki voltak választva a weboldalon.