Webanalitika

Keresés

Webanalitika — egy honlap látogatóinak aktivitását elemző megoldás, ami segít jobban megismerni a honlap látogatóit, illetve azt, hogy mely hirdetések és megjelenések, milyen eredményeket hoznak. Lásd még Google Analytics.

Webanalitika alatt az internethasználat során keletkező adatok gyűjtését, mérését és jelentések készítését értik. Egy összetett statisztika, amelynek segítségével precíz és testreszabott elemzést lehet készíteni egy weboldal látogatottságáról. A webanalitika mutatóinak segítségével egy cég átalakíthatja online marketing tevékenységét, úgy fejlesztve a weboldalt, hogy az nagyobb forgalmat eredményezzen.

  • Látogatások: ez a szám megmutatja, hogy egy időintervallumon belül hányszor nézték meg a weboldalt. Nem veszi figyelembe a látogatótípusokat, vagy azt, hogy egy látogató milyen gyakran nyitotta meg az oldalt. Például ha egy látogató egy hónapon belül ötször látogatott az oldalra, akkor ez öt látogatásnak számít.
  • Egyedi látogatók: ebben a mutatóban minden egyedi látogató egyszer számít, akkor is, ha többször látogatott a weboldalra. Az egyedi látogatókat a számítógépen használt cookie-k alapján azonosítja be a weboldal. Például ha egy látogató ötször látogatja meg a weboldalt egy hónapban, ebben a mérőben ő a látogatások számától függetlenül egynek fog számítani.
  • Oldalmegtekintések: ez a mérő azt mutatja meg, hogy összesen hány (al)oldalt tekintettek meg egy weboldalon. Például ha egy látogató ötször látogatott az oldalra, de minden alkalommal tíz oldalt tekintett meg, akkor ebben a mérőben ötvennek fog számítani. Ha az oldalankénti átlaglátogatásra vagyunk kíváncsiak, akkor az oldalmegtekintések számát kell elosztani a látogatások számával.
  • Munkamenet: Egy munkamenet olyan interakciókat foglal magában, amelyek egy adott időkereten belül mennek végbe a weboldalon. Egy munkamenet magában foglalhat több oldalmegtekintést, eseményt, közösségi interakciót vagy akár konverziót is.
  • Látogatás átlagos időtartama: Egy látogató mennyi időt tölt el a honlap látogatása során. Az átlagot úgy lehet megkapni, hogy a weblapon eltöltött összes időt osztják a látogatások számával.
  • Új vagy visszatérő látogató: ez a mutató az új és a visszatérő látogatók arányát mutatja. Az egyedi látogatók számához hasonlóan a webanalitikai szoftver a cookie-k alapján határozza meg. Ha a látogató először érkezik a weboldalra, akkor az oldal cookie-t helyez a gépére, az ezt követő látogatásai során már a visszatérő látogatók közé kerül, amíg le nem jár a cookie időkerete (általában két év). (Forrás: Wikipedia)

webanalitika révén új utak nyíltak az eredményesség és hatékonyság mérése, növelése terén. Azt is mérni tudjuk, hogy egy látogató (potenciális vásárló) mit gondol rólunk és a weboldalunkról, hogyan viselkedik az oldalon és mi vonzza be őt oda. Cikkünkben szót ejtünk olyan webanalitikai eszközök kvantitatív és kvalitatív elemzési adatairól, mint a Google Analytics 4, a Google Search Console, vagy a Hotjar hőtérképes elemzések. (Forrás: kiszervezettmarketing.hu)


 

Next Post

Webmester

vas dec 3 , 2023
Keresés Search ShareTweetPinShareWebmester – az internetes honlap tervezéséért, létrehozásáért és fenntartásáért felelős személy.   ShareTweetPinShareTags: webanalitika
ZX-81