Szponzorált link — fizetett szöveges online hirdetés, amely a kereső találati listája mellett, illetve egyéb weboldalakon jelenik meg.
Link attribútumok
A Google 2019 szeptemberében bevezetett két új link attribútumot, illetve megváltoztatta azt, hogy hogyan értékeli a rendszer az oldalakra kitett linkeket.
rel=”sponsored”
Akkor érdemes használni, ha egy olyan linket helyezünk ki a weboldalunkra, amely valamilyen reklámot, szponzorált tartalmat vagy valamilyen formájú hirdetést takar.
rel=”ugc”
Az UGC (User Generated Content) a felhasználó által generált tartalmat jelenti. Akkor érdemes használni, ha olyan helyen teszünk linket a tartalomba, amelyet a felhasználók készítenek. Ilyenek például a hozzászólások és a fórumok bejegyzései.
rel=”nofollow”
Az Internet hajnalát követően, tizennyolc évvel ezelőtt, 2005-ben vezették be a “nofollow” attribútumot, amelyet a spam elleni harc egyik eszközének szántak. Kisvártatva az attribútum alatt a reklám vagy szponzorált linkeket értették. 2020 március 1-től akkor érdemes használni ezt az attribútumot, amikor egy olyan oldalra hivatkozunk, amelynél nem szeretnénk jóváhagyni azt, hogy a linken lévő besorolási tényezők bármilyen formában is befolyásolja (értsd: rontson az oldal értékén) az oldalunkat. 2020 március 1. után a “nofollow” linkeket is elkezdte értékelni a Google.
Innentől kezdve úgy értelmezi, mint egy tippet, nem pedig úgy, mint egy automatikus kizárást. Ezzel az újítással a Google azt szeretné elérni, hogy a rendszereikben megfelelő módon tudják elemezni és felhasználni a linkeket. Mivel a linkek értékes információkat tartalmaznak, így ezek segíteni tudnak a Google-nek abban, hogy javítani tudják a keresések minőségét, illetve azt is megvizsgálja a rendszer, hogy mennyire írják le a linkekben lévő szavak és kifejezések a link tartalmát. A Google így könnyebben tudja majd felismerni a nem természetes, Black Hat SEO linképítési módszereket, így nem mindegy, hogy ezeket a link attribútumokat hogyan használják a webmesterek a keresőoptimalizálás során.