Az Alza -saját bevallása szerint- piacvezető és trendteremtő e-kereskedelmi cég, amit nemcsak a 2019-ben elért rekordmértékű 29,3 milliárd cseh koronás nettó forgalma bizonyít, hanem számos újítása is. Az online kereskedelem területén (egyedülálló önkiszolgáló „A jövő boltja” üzletek, saját AlzaExpres futárszolgálat, kriptovalutával történő fizetés és értékesítés a BTC és LTC fizető automatákban, elektromos autók és naperőművek online kínálata, újrahasznosítható REPETEBOX-ok tesztelése, egyedi szolgáltatások, mint az Egyharmad, Próbaidő, AlzaNEO, kurzus a Prágai Közgazdasági Egyetemen, AlzaPower és AlzaEco saját márkás termékek, terjeszkedés Magyarországra, Ausztriába és további országokba).
Az Alza üzletei hétvégeken is nyitva tartanak, illetve folyamatos a termékek kiszállítása is. Az ügyfelek az önkiszolgáló AlzaBox átvevő pontok széles körű hálózatából vehetik át megrendeléseiket. A cég Alza Premium hűségprogramot is kínál vevőinek. Az Alza számos díjban részesült Csehországban – például A legmegbízhatóbb márka, Kristály nagyító, az Év MasterCard kereskedője és továbbiak. A vállalatot felelős magatartás jellemzi, tavaly nyolcvan nonprofit szervezetet támogatott és elindította egyedi Souhvězdí pomoci és Alza Kuckó nevű CSR platformját.