Töredelmesen bevallotta minden bűnét a telemarketinges cég, mégis kemény büntetést kapott

Gazdasági VersenyhivatalA nemzeti versenyhatóság fokozott óvatosságra inti a fogyasztókat az akciósként hirdetett termékek kapcsán.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) feltárta, hogy a Telemarketing International Kft. és osztrák anyacége, a Mediashop GmbH négy termék esetében megtévesztő kommunikációt folytattak, ezért a hatóság összesen 113 millió forint bírságot szabott ki a két társaságra. A GVH azzal a gyanúval indította meg 2021 év végén a versenyfelügyeleti eljárást, hogy a kft., a Mediashop weboldal üzemeltetője és osztrák anyacége, a Mediashop GmbH tisztességtelenül reklámozták elektromos gyomirtó készüléküket országos televíziócsatornákon, valamint direkt marketing eszközökkel.

A vizsgálat során a GVH több termék (Hammersmith Bionic Burner, Hammersmith Bionic Trimmer, MicroTouch Solo, Harry Blackstone AirBlade) esetében is megtévesztő kommunikációs gyakorlatokat tárt fel. A vállalkozások többek között azt a látszatot keltették, hogy a termékek árából adott kedvezmény csak korlátozott ideig elérhető, megtévesztően kommunikáltak a versenytársakhoz képesti árelőnyről, az egyes tartozékok „ajándék” jellegéről, valamint egyes termékek funkcionális tulajdonságairól is.

Az érdemi együttműködés ellenére büntetett a hatóság

Az eljárás alá vont vállalkozások a vizsgálat soron érdemi együttműködést tanúsítottak, a jogsértéseket elismerték, és a vizsgált gyakorlatokkal még az eljárás alatt felhagytak. A vállalkozások emellett részletes és összetett utólagos megfelelési intézkedéseket ajánlottak fel, továbbá egy termék (Hammersmith Bionic Burner) esetében lehetővé tették, hogy minden fogyasztó számára, akik megvásárolták annak kiegészítő termékét, a megvásárolt kiegészítőt – az eljárás alá vontak költségén – visszaküldje, a teljes vételár visszatérítése mellett.

A GVH Versenytanácsa az együttműködést és az önkéntes vállalásokat is figyelembe véve a két vállalkozásra összesen 113 millió forint bírságot szabott ki, a vállalások teljesítését pedig kötelezően előírta. A kötelezően előírt utólagos megfelelési erőfeszítések teljesítését a GVH nyomon követi. Az ügy kapcsán a hatóság ismételten felhívja a fogyasztók figyelmét – az ünnepi időszakban fokozottan is jellemző – akciósként kommunikált árak lehetséges megtévesztő mivoltára. Fontos, hogy a vásárlók mindig legyenek óvatosak az őket azonnali döntéshozatalra késztető hirdetések, illetve a megvásárolt termékhez kapcsolódó „ajándékot” tartalmazó ajánlatok esetén.

-szerk-Vélemény
Érdekes a versenyhivatal büntetési gyakorlata. Egyes esetekben elég megígérni, hogy a szabálytalankodó társaság felhagy a hibás vagy törvénytelen gyakorlatával, megúszva ezzel akár a legkisebb bírságot is. Más estekben viszont lesújt a hivatal vasökle.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Mint a kisgömböc nő a mobiltelefonos adatforgalom

ked dec 19 , 2023
ShareTweetPinShareA mobiltelefonos adatforgalom továbbra is dinamikusan emelkedik, évi átlagos 37 százalékos növekedést mutat, miközben a hívásforgalom korábban tapasztalt növekedése az elmúlt 1,5 évben megállt – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A jelentés szerint míg a SIM-kártyák mennyisége csak lassú ütemben emelkedett 2019-től, addig a mobilinternet-forgalom jelentősen bővült. […]
internet

És még ez is...