Tízezreket is spórolhatnánk, mégsem ellenőrizzük a mobilhasználatunkat

A júniusi indulás óta eddig összesen százmillió forintnyi megtakarítást javasolt ügyfeleinek a még ingyenesen elérhető BillKiller alkalmazás.

A magyarok kevesebb mint harmada ellenőrzi legalább havi rendszerességgel mobilhasználatát, minden ötödik megkérdezett pedig csak akkor foglalkozik vele, amikor túl magas a telefonszámla, illetve az egyenlege vagy az adatkerete kimerült – derült ki a mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller friss reprezentatív kutatásából. A magyarok 21 százaléka havonta többször, míg kilenc százalékuk a havi számla beérkezésekor ellenőrzi a mobilhasználatát; húsz százalékuk pedig csak akkor foglalkozik vele, amikor a költségek túl magasak vagy a szolgáltatás nem elérhető. Emellett 19 százalék vallotta azt, hogy a számlán szereplő összegtől függetlenül egyáltalán nem foglalkozik a mobilhasználattal, a fennmaradó 28 százalék számára pedig a korlátlan mobilhasználat miatt ez nem releváns. Ennek ismeretében kevésbé meglepő, hogy a felhasználók jelentős része rendszeresen túl is lépi havi költségkereteit: 35 százalékuk legalább alkalmanként többet fizet a mobilhasználatáért havi csomagdíjánál, ebből pedig négy százalék vallotta azt, hogy ez rendszeresen, minden hónapban problémát jelent.

A magyarok mobilhasználati tudatosságát vizsgáló kutatás arra is rávilágított, hogy 25 százalék még csak nem is tudja, hogy hol találja meg a kimenő és bejövő hívásokkal, az sms-ekkel és az internethasználattal kapcsolatos adatokat a telefonjában. Pedig egy kis tudatossággal jelentős összeget spórolhatnánk meg. Az első 1823 BillKiller ügyfélnek átlagosan évi 55 036 forint megtakarítást kalkulált az applikáció. A kutatás rávilágított továbbá, hogy sokan nem is tudják, hol követhetik nyomon a telefonjukban mobilhasználatukat, a hívások számát és időtartamát, az sms-eket és a mobiladat-felhasználást; a legkevesebb információjuk erről a hatvan év felettieknek és a hölgyeknek van. Ez annál is nagyobb probléma, mivel a hagyományos mobilcsomag-összehasonlító alkalmazások a BillKiller automatikus algoritmusával szemben a mobilhasználati adatok manuális megadását várja el a piacon elérhető ajánlatok összehasonlításához. A megkérdezettek által legnagyobb arányban (47 százalék) preferált megtakarítási megoldás az, hogy internetes csevegőapplikációkkal helyettesítik a hagyományos hívásokat és sms-eket; ez a spórolási forma egyébként leginkább a nőkre és a feltöltőkártyát használókra jellemző.

„A számok alapján jól látszik, hogy van még hova fejlődnünk, ha fogyasztói tudatosságról van szó. Motiváció után sem kell sokáig kutakodnunk: az applikációnk elindulása óta több mint 1800 ügyfelünknek összesen nem kevesebb mint százmillió forint megtakarítást kalkulált ingyenesen az algoritmusunk, ami ügyfelenként átlagosan évi 55 ezer forintot jelent” – jegyezte meg a kutatási eredmények kapcsán Sallai Ákos, a BillKiller Kft. alapító-tulajdonosa.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.