Mind az eladók, mind a vásárlók körében egyre népszerűbbek az online aukciók, amelyeken ipari, kereskedelmi vállalkozások eszközeit árverezik el nagy tételben. Az eljárás minden résztvevő számára előnyös; az eladó gyorsan és hatékonyan értékesítheti eszközeit, a vevők pedig korszerű gépekhez, berendezésekhez jutnak. (És a nyilván a lebonyolító is keres az üzleten. A -szerk- megj.) A jellemzően kis- és középvállalkozások ezeket a berendezéseket új áron nem tudnák megvásárolni – állítja Kocsis Csaba, az Intergavel Aukciószervező Kft. ügyvezető igazgatója.
Mint elmondta, főként ismert nagyvállalatok tartoznak az állandó eladók közé, például a Tesco, a Bosch, a Knorr-Bremse, vagy a Lidl. Jelenleg mintegy 30-40 cég van, amely rendszeres megbízásokkal látja el az aukciószervezőt, a vevőkörben pedig mintegy 3000 regisztrált cég, vállalkozó szerepel. Amennyiben egy-egy nagyobb aukció köré hirdetési kampányt szerveznek, akkor hetente 25-30 céggel is bővül az érdeklődők köre. Egy-egy online aukció jelentős szervezéssel, hirdetési költséggel jár, csak bizonyos értékhatár fölött érdemes ezt a megoldást választani. Az ügyvezető szerint tízezer euro az az összeg, amennyitől érdemes ebben a konstrukcióban gondolkodni.