Tíz év alatt tízszeresére nőtt a magyar e-kiskereskedelem

A magyar online kiskereskedelem nettó forgalma tavaly 545 milliárd forint volt, először lépte át az 500 milliárd forintos lélektani határt. Tíz évvel korábban még csak ennek tizede, 46 milliárd forint volt a forgalom – közölte az eNET.

Tavaly 27 százalékkal bővült az interneten keresztüli értékesítés az előző évhez képest, és már a teljes kiskereskedelem 6,2 százaléka online vásárlással történt. Az e-kereskedelem aránya három év alatt több mint másfélszeresére nőtt. A legnagyobb online forgalmat továbbra is a szórakoztató elektronika, ruházat és sportruházat, játék és ajándék kategória adja, és tavaly a TOP5-be került a lakberendezés is, kiszorítva onnan a háztartási gépeket és fehérárut. A megrendelések összértékének 73 százalékát a futárszolgálatok és a webáruházak saját futárai kézbesítették 2017-ben. Az eNET adatai szerint 2015 óta kilencszázezerrel nőtt Magyarországon az interneten vásárlók száma, ezen belül 2017-ben háromszázezerrel.

Jelentősen emelkedett a külföldi webáruházak hazai vásárlóinak száma is: az elmúlt két évben 1,5 millióról 2,7 millióra. Az eNET becslése szerint tavaly a magyar online vásárlók mintegy négyszázmilliárd forint forgalmat generálhattak külföldi webáruházakban, ami megközelíti a 2016. évi teljes hazai online kiskereskedelem 427 milliárd forintos forgalmát. Így az interneten összesen mintegy ezermilliárd forintot költöttek el a magyar online vásárlók 2017-ben. Az eNET prognózisa szerint a következő években is az eddig megszokott növekedési trendek jellemezik majd itthon az e-kiskereskedelmet, és öt év múlva ez a szegmens akár két-két és félszeresére nőhet, meghaladva az ezermilliárdos belföldi forgalmat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.