Tippcsokor, hogy ne legyen annyira rémisztő a kiberfenyegetettség

dokumentumkezelésJelentősen növekedett a kibertámadások száma, és új típusú fenyegetések is fenyegetnek. A papíralapú és digitális adatkezelés területén dolgozó Iron Mountain szakértői összegyűjtötték négy tanácsot, amelyeket követve a vállalkozások egyszerre tudják jobban hasznosítani adatvagyonukat és növelni biztonságukat.

  • Fontolja meg, melyik papíralapú, fizikai nyilvántartásokat érdemes digitalizálni. A digitalizáció nem cél, hanem eszköz, és a teljes digitalizáció helyett olykor célravezetőbb a hibrid (papír-digitális) folyamatok kialakítása. Ha alapos megfontolás alapján és gondos előkészítés után digitalizálunk, akkor nemcsak hatékonyabban járunk el, de az adatszivárgások kockázatát is csökkentjük.
  • Gondosan járjunk el az elektronikai eszközök leselejtezésekor. Az elektronikus hulladékok nemcsak környezetvédelmi szempontból jelenthetnek kihívást, de jelentős biztonsági sebezhetőséget is hordozhatnak, ugyanis nem minden esetben szabadítják meg őket elég alaposan az érzékeny információktól. Léteznek biztonságos adattörlési programok, amelyek biztosítják, hogy minden védett és érzékeny adat törlődjön, majd az eszköz felújítását követően visszatérhessen a gazdaságba.
  • Tekintsen a papírra is kiberbiztonsági kockázatként. Noha a kiberbiztonság fogalmát hajlamosak vagyunk kizárólag az online térben értelmezni, a papíralapú adatszivárgás is fokozhatja digitális rendszereink sebezhetőségét – elég egy kinyomtatott érzékeny emailre vagy bizalmas adatokat tartalmazó nyilvántartásokra gondolni. Ezt a kockázatot csökkenthetjük, ha a fizikai dokumentumok biztonságos tárolására ugyanolyan gondot fordítunk, mint a digitális védelemre, a már nem szükséges iratokat pedig szisztematikusan megsemmisítjük.
  • Kezelje egységesen az adatokat. A vállalkozások számára ma már elérhetők olyan tartalomplatformok (content services platform), amely mindenfajta adatforrásból képesek információt beolvasni és rendszerezni, legyen szó papíralapú űrlapok beszkennelt változatától, hang- vagy videófájlokról. Az így kapott adatbázisban a munkatársak bármit könnyedén megtalálnak – de egyben lehetőség nyílik arra is, hogy a vállalat pontosan és egyértelműen meghatározza, hogy milyen típusú adatokhoz pontosan kik és milyen feltételekkel férhetnek hozzá, ami jelentősen csökkenti a sebezhetőséget.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

MNB: csak óvatosan a Revolut használatával!

sze júl 20 , 2022
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a Revolut használatának kockázataira hívta fel ismét a figyelmet. Az MNB álláspontja szerint az ügyfelek védelme érdekében a Revolut Banknak itthoni leánybankként, magyarországi székhellyel, tőkeerővel, a hazai jegybank felügyelete alá tartozó intézményként kellene végeznie tevékenységét. Az MNB jelenlegi ismeretei szerint a társaság státuszában legalább jövő […]
revolut bankkártya