Telenor: csak az ügyfélszám csökkent

A Telenor Magyarország jó eredményekkel zárta 2017 negyedik negyedévét a stabil árbevétel-növekedésnek és a jelentős költségcsökkentéseknek köszönhetően – derül ki a Telenor anyavállalatának szerdán közzétett jelentéséből.

Az október-decemberi időszakban a teljes árbevétel 7,2 százalékkal, 40,2 milliárd forintra nőtt az egy évvel korábbi 37,475 milliárd forinthoz képest, ami leginkább annak köszönhető, hogy emelkedett az egy lakossági havidíjas előfizetőre eső átlagos bevétel, illetve jelentős volt a feltöltőkártyásról havidíjas előfizetésre váltók száma is. Az előfizetésből származó és a forgalmi bevételek öt százalékkal nőttek, elérték a 31 milliárd forintot. A bevételnövekedés és a működési kiadások hat százalékos csökkentésének eredményeként a kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) 9,1 százalékkal, 10,106 milliárd forintról 11,027 milliárd forintra emelkedett. A mobil előfizetések száma 43 ezerrel nőtt tavaly a negyedik negyedévben, a bővülést leginkább a havidíjas ügyfelek számának gyarapodása generálta, de a feltöltőkártyás körben is növekedést ért el a Telenor. Az ügyfélszám egy százalékkal alacsonyabb a megelőző év azonos időszakához képest, amit a feltöltőkártyás ügyfelek kötelező adategyeztetésével indokol a társaság.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.