Telefonnal is javítható az szja-bevallás

 

Nem szükséges minden ügyes-bajos dologért befáradni az adóhivatalba, egyes adóügyek intézésére ugyanis telefonon lehetséges: ilyen például a papíralapon benyújtott személyi jövedelemadó bevallás javítása. Az szja-bevallás benyújtását követően a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) átnézi, és ha szükséges javítja a nyomtatványokat – írja a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Dél-alföldi Regionális Adó Főigazgatóságának közleménye. A kisebb elírások kivételével a bevallások javításához szükséges a jövedelmeiről számot adó magánszemély közreműködése is, ez pedig a gyakorlatban azt jelenti, hogy be kell mennie az adóhivatalba. A NAV telefonos Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerének köszönhetően azonban a javítás elintézhető egyetlen telefon hívással is. Az Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszer szolgáltatásainak igénybevételéhez egy egyedi azonosító kód (PIN-kód), azaz ügyfélazonosító szám szükséges. Az ügyfélazonosító szám olyan véletlenszerűen képzett nyolcjegyű szám, amely a telefonáló azonosítását szolgálja. Az azonosító szám képzését az ügyfél vagy képviselője – a NAV honlapjáról letölthető – papír alapon vagy Ügyfélkapun keresztül elektronikusan beküldött TEL elnevezésű nyomtatványon illetékmentesen kérheti.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.