A Nextent Informatika Zrt. több mint egy éves fejlesztői munka után lezárta a CLICLA (client classification by calls) elnevezésű projektet. Júliustól minden érdeklődő, telefonos ügyfélszolgálattal rendelkező cég számára elérhető a telefonbeszélgetés rendszerező program, amely az ügyfelek megszerzésének és megtartásának hatékonyságát növeli intelligens elemző rendszerének segítségével.
A Nextent CLICLA nevű fejlesztésének fő célkitűzése egy olyan újszerű technológia kidolgozása volt, mely az előzetesen rögzített ügyfélszolgálati telefonbeszélgetések hangfelvételei alapján osztályozza az ügyfeleket. Az osztályozás többféle aspektus alapján történhet. Kérhető CRM adatok (név, demográfia, fogyasztói- és fizetési szokások) szerinti osztályozás, s ezek kombinálására is lehetőséget ad a rendszer. Az elhangzott beszélgetésekből kinyert információkból a rendszer automatikusan csoportokat képez az azonos paraméterekkel rendelkező ügyfelekből.
A prototípus felhasználói az egyes rendszer által készített ügyfél csoportok segítségével személyre szabott kommunikációt folytathatnak, valamint egyedi marketingajánlatokat dolgozhatnak ki potenciális és meglévő ügyfeleik számára. Az így kidolgozott ajánlatok nem szubjektív érzéseken és korábbi szakmai tapasztalatokon alapulnak csupán, hanem egyértelműn az adott időszak meglévő ügyfél igényeihez, valamint az egyes csoportok korához, habitusához igazíthatóak. A fejlesztés 2012 év végén indult és 2014 nyarán zárult, s az Európai Unió 165 867 500 forinttal támogatta.