Tavaly nem nőtt a közösségi gazdaság ismertsége Magyarországon

Tavaly a magyar internetezők harmada hallott a közösségi, vagy megosztáson alapuló gazdaság fogalmáról, ám ez az arány 2016 óta nem növekedett. 2017-ben határozott növekedés jellemezte a kapcsolódó cégek felhasználói bázisát és a forgalmát is – derül ki az eNET és a Sharing Economy Szövetség közös kutatásából.

A közösségi autóhasználat a legismertebb formája: a honlapon vagy applikáción keresztül szerveződő telekocsi lehetőségről a netezők 84 százaléka, „közösségi taxiról” 81 százaléka hallott már. A szállásmegosztás szolgáltatás mutat még magas ismertséget, 59 százalék tud ilyen lehetőségről. Mindhárom forma ismertsége 2014 és 2016 között nőtt meg jelentősen, azóta stagnál. Nemcsak az egyes részterületek, de egyes szereplők ismertsége is viszonylag magas. A területtől függetlenül a legismertebb szereplő a Magyarországról már kivonult Uber, tízből legalább heten hallottak már róla, az Oszkárról majdnem minden második netező hallott, a Mol Bubiról valamivel több mint harmaduk, az Airbnb-ről pedig valamivel kevesebb mint harmaduk hallott már. Az egyes szereplők ismertségi aránya 2014-ről 2016-ra robbant nagyot, azóta stagnálnak vagy lassabb növekedési pályán állnak. A használat bár messze elmarad az ismertségtől, egy lassú, de határozott növekedés jellemzi – 8-12 százalékos használati aránnyal az említett cégek a legmarkánsabb szereplői a hazai sharing economy piacnak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Itt a lehetőség, hogy játékfejlesztővé válj

ked máj 15 , 2018
A NetAcademia kínálatában már elérhető az Unity játékmotor online képzése, amelynek keretében résztvevők játékfejlesztést tanulhatnak. Az elmúlt években egyre komolyabb oktatási igényt tapasztaltunk, amit a munkaerőhiánnyal küzdő hazai, illetve magyarországi fejlesztőbázissal dolgozó játékstúdiók is generáltak – ezért döntöttünk a játékfejlesztői képzés elindítása mellett” – mondta Litkei Péter, a NetAcademia ügyvezetője. […]
játék

Friss, ropogós