Tavaly még dinamikusan bővült az e-kereskedelem…

kosár, online vásárlás, e-kereskedelemDinamikusan fejlődik az e-kereskedelmi piac Magyarországon, 2021-ben a forgalom több mint 1200 milliárd forint volt, 32 százalékponttal nőtt az elmúlt egy évben – derült ki a Mastercard által támogatott reprezentatív Fizetési Élmény Riportból.

Mondovics Péter, a Mastercard marketing menedzsere a közleményben kiemelte: a forgalom bővülése részint az új belépők számának növekedésével is magyarázható. Másrészt egyre többen tekintenek úgy az online bevásárlásra, mint egy “plázalátogatásra”: egy körben meg lehet tenni a napi bevásárlást, a születésnapi ajándékok beszerzését és a postai csekkek feladását.

A kutatás szerint töretlenül nő a kártyás fizetés népszerűsége, tízből hét magyar használta már kártyáját online vásárláskor, és a lakosság több mint fele mentette már el kártyaadatát valamely online szolgáltatónál. Ez utóbbi népszerűségének titka, hogy olyan esetekben is lehet a netről rendelni, amikor a kártya nincs ott, vagy nehézkes lenne azt elővenni – jó példa erre a tömegközlekedés, hiszen minden ötödik magyar rendelt már utazás közben.

A hazai e-kereskedelmi forgalom 95 százalékát a húsz legnagyobb forgalmat generáló cég adja a kutatás szerint. Ugyanakkor Magyarországon nagyságrendileg 24 ezer webshop működik, ami hatvanezer embernek ad munkát.

Tavaly óta nem kicsit változott a helyzet


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

LG 6G fejlesztés: messze még a mérföldkő

sze szept 21 , 2022
Sikeresen tesztelték a terahertzes vezeték nélküli adatátviteli technológiát 320 méter távolságot áthidalva. Az LG Electronics (LG) sikeresen tesztelte a 6G terahertzes (THz) vezeték nélküli adatátvitelt és -vételt a 155-175 GHz-es frekvenciatartományban, 320 méteres távolságban, szabadtéren. A berlini Fraunhofer Heinrich Hertz Intézetben (HHI) szeptember 7-én lezajlott teszt egyrészt azért számít mérföldkőnek […]
LG 6G