Arról is beszámoltak, hogy Magyarországon tavaly közel 2,5 millióan vásároltak valamilyen webáruházban, de az új belépők aránya mintegy négy százalékra csökkent. A webáruházak vásárlói közül a legtöbben – boltonként átlagosan 63 százalék – tavaly csupán egyszer vásároltak az adott boltban, vagyis a növekedés érdekében a kereskedőknek a jövőben inkább az eddig mindössze egyszer vásárló ügyfeleik visszacsábítására érdemesebb helyezniük a hangsúlyt – olvasható a két cég közös felmérésében. Magyar nyelvű honlappal és forint alapú árazással közel 4200-4500 online kiskereskedő működik, azonban a teljes forgalom harminc százalékát a legnagyobb tíz kereskedő adja, akiknek együttes online árbevételük tavaly közel nyolcvanmilliárd forint volt. A listán továbbra is kiemelt helyen szerepel az Edigital, az eMAG és a Mall.hu, ugyanakkor nagyot nőtt tavaly a Tesco online részlege is – ismertették.
Az elektronikus fizetés még mindig csak 16 százalékkal részesedik fizetési módok közül, ez azonban nincs hatással a mobiltelefon alapú vásárlások terjedésére, ugyanis az online vásárlók harmada már mobiltelefonja segítségével vásárolt tavaly az interneten. Az online kereskedelem szereplői 2015 negyedik negyedévére vonatkozóan a korábbinál jóval pozitívabb értékelést adtak, miközben az ünnepi időszak után az első negyedévben várható visszaesés miatt negatívabban látták lehetőségeiket. Az online kiskereskedelmi index értéke a novemberi 33,6-ról 22,5-re csökkent februárra. Az indexet súlyozottan számítják ki a következő három hónap üzleti lehetőségei, az elmúlt negyedév eladási pozícióinak megítélése és a gazdasági környezettel kapcsolatos várakozások alapján.