mínuszos.hu

Tabletpiac 2014: lassuló növekedés

Az elmúlt évben a tabletek forgalma szerény mértékben növekedett, a kisebb márkák pedig a nagyobbak kárára növelték piaci részesedésüket – derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) piackutató vállalat negyedéves piaci elemzéséből. Tavaly összesen 229,6 millió táblagép kelt el, 4,4 százalékkal több, mint 2013-ban. A táblagépek piacát az Apple és a Samsung uralja, messze megelőzve piaci részesedésben a többi gyártót. Figyelemre méltó eredményt ért el viszont tavaly a Lenovo éves eladásainak 43,5 százalékos növekedésével. Az év vesztesének az Amazon bizonyult, mivel táblagép-eladásai harmadára csökkentek.

Az élen végző Apple tavaly összesen 63,4 millió táblagépet értékesített, 14,6 százalékkal kevesebbet, mint 2013-ban. Piaci részesedése pedig 33,8 százalékról 27,6 százalékra csökkent. A táblagép piac második legnagyobb szereplője, a Samsung éves értékesítéseiben teljesítette a kitűzött 40 milliós célt: 40,2 millió készüléket adott el, 1,1 százalékkal többet, mint az előző évben. 2014-ben 17,5 százalékos piaci részesedésre tett szert a 2013-as 18,1 százalék után. Az Asus egész évben 11,5 millió készüléket értékesített, ami 5,5 százalékos csökkenés. Éves eladásaival 5,0 százalékos piaci részesedésre tett szert, alacsonyabbra a 2013-as 5,6 százaléknál. A Lenovo összesen 11,2 millió készüléket rétékesített a Lenovo, 43,5 százalékkal többet, mint 2013-ban. Piaci részesedése 4,9 százalékra emelkedett 3,5 százalékról. Az Amazon éves eladásai 66,4 százalékkal 3,3 millióra csökkentek, piaci részesedése pedig 4,4 százalékról 1,4 százalékra. Az összes kisebb gyártó tavaly együttesen 100 millió táblagépet értékesített, 31,4 százalékkal többet, mint 2013-ban, piaci részesedésük pedig 43,6 százalékra nőtt 34,6 százalékról.

Exit mobile version