Digitális, szolgáltató közigazgatást építünk – jelentette ki a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára.
György István A kormányhivatal irányításának hatékonyabbá tételét biztosító háttér kialakítása elnevezésű projekt záró rendezvényén arról beszélt, hogy a 8,15 milliárd forintos beruházás végrehajtása során a kormányhivatali rendszerek jobbítása volt a cél. Az államtitkár a projekttel kapcsolatban elmondta, hogy a kormányhivatali rendszer gazdaságosabb és hatékonyabb működését, az állampolgárok közvetlen ügyintézését támogató rendszerek kiépítését tűzték ki célul és azt sikerült is teljesíteni. Példaként említette az előzetes időpontfoglalási rendszert, amely a kormányablakok esetében már jó ideje működik és bevált, de további területek felé is nyitnak, így ősztől a gépjárművek műszaki vizsgára történő online időpontfoglalása is elindul, s a tervek szerint az egészségbiztosítási és a földhivatali ügyintézés esetében szintén bevezetésre kerül a közeljövőben. Majd valamikor…
A 2016-ban indított projekt keretösszege az indulásakor még csak ötmilliárd forint volt, ami 2017 júniusában hét, majd a vége felé már 8,15 milliárd forintos fejlesztéssé dagadt. Az új rendszer többek között elemzési szolgáltatást biztosít a vezetői döntésekhez, képes hatékonyan kezelni az e-számlákat, ráadásul megteremtette az egységes gazdálkodás alapjait. A projekt sajtóanyaga szerint a projektet a Fejér Megyei Kormányhivatal a Miniszterelnökséggel és a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökséggel alkotott konzorciumban valósította meg, ennek keretében több mint 11 ezer munkaállomás és nyolcszáz hálózati eszköz beszerzése történt meg, amelyekkel az ügyintézés gyorsabbá és kiszámíthatóbbá vált.