Szárnyal a hazai e-kereskedelem

A hazai webáruházak 73 százalék könyvelt el forgalomnövekedést az elmúlt évben – derül ki egy friss kutatásából.

A felmérés alapján az online boltok mindössze hat százaléka számolt be a forgalom csökkenéséről, ami igazán biztató jövőképet vetít előre az iparágban. Az interneten legjobban értékesíthető termékkategóriák első három helyezettje az OTC gyógyszer (webpatika), a webpláza és az épületgépészet lett. A résztvevő webáruházakban 2019-ben átlagosan 23 712 forint volt a megrendelések értéke, amely 2439 forinttal lett magasabb az előző évhez képest. A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai webáruházak 82 százaléka biztosít ilyen lehetőséget), de a bankkártyás fizetési mód is népszerű a webshopok körében. A webáruházak hatvan százaléka biztosítja ezt a fizetési lehetőséget. Szállítási módok közül a házhoz szállítás vezet (87 százalék), de a webáruházak közel kétharmada biztosít személyes átvételi lehetőséget is. A kutatásban részt vevő webáruházak negyede az idei évben indult. Ez jelzi, hogy még ma is töretlen a népszerűsége a webáruház indításnak.

Sokan a meglévő hagyományos üzletük mellé nyitottak online boltot (a megkérdezett webshop tulajdonosok 49 százaléka rendelkezik fizikai üzlettel is), amely tendenciát a veszélyhelyzet alatti intézkedések csak tovább erősítették, hiszen sokaknak a webshop indítás jelentette a megoldást. A kutatásban részt vevő üzlet tulajdonosok 71 százaléka bérelhető webshop rendszert használ, 62 százalékuknál pedig napi szinten egy fő foglalkozik a bolt üzemeltetésével. A koronavírus nem kímélte az e-kereskedelmet sem, és minden üzlet számára igazi kihívást jelentett. A felmérésben résztvevő webáruházak kétharmada vezetett be különböző intézkedéseket a webshop működését tekintve, ilyen volt például az üzletben történő személyes csomagátvétel lehetőségének szüneteltetése, amellyel a megkérdezettek negyede élt. A webshopok hét százaléka óvintézkedésként még az utánvétes fizetési lehetőséget is felfüggesztette.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Az eMag nem Magyarországon építi fel az új logisztikai központját

vas aug 16 , 2020
Az eMag internetes kereskedőcég 90 millió eurós beruházással új logisztikai központot épít Romániában, Bukarest vonzáskörzetében – közölte a vállalat. A 130 ezer négyzetméter hasznos területű létesítményt augusztusban kezdik építeni és jövő év szeptemberében fejezik be. A tervek szerint 2022 júliusától fog működni teljes kapacitással. A logisztikai központban telepítendő korszerű technológia […]
eMag

Friss, ropogós