Az online értékesített szálláskupon piac forgalma 2012-ben Magyarországon mintegy 4 milliárd forintot tett ki. Az általában 50 százalékot meghaladó kedvezményes ajánlatok népszerűsége töretlen a vásárlók körében, míg jó csomagajánlat esetében a bónusz/kupon értékesítés pozitív hozadéka a szálláshelyek számára is megkérdőjelezhetetlen — állítja az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. közleményében. Az online értékesített szálláskupon piac egyik sajátossága ugyanis az ÁFA-fizetés mögötti szabályozásban rejlik. A törvény szerint 18 százalékos ÁFÁ-t kell fizetniük a kereskedelmi szálláshely-szolgáltatóknak, azonban a bónusz/kupon oldalak nem tartoznak ebbe a kategóriába, mivel az ő tevékenységük kívül esik ezen a meghatározáson. A bónusz/kupon oldalakat 27 százalékos ÁFA fizetési kötelezettség terheli. Mindezekből kifolyólag az utazási ajánlatok értékesítései során ezek az oldalak utólagos elszámolási rend szerint járnak el. Az ajánlatok értékesítéséből befolyó összeget továbbítják az utazási szolgáltatók felé, akik a teljesítés után jutalékként visszaszámlázzák a bónusz/kupon oldalnak járó összeget. Ebben az esetben mivel az oldal csak közvetítőként jár el, így nem 27 százalékos ÁFÁ-t kell fizetni, hanem csak 18 százalékot.
És még ez is...
-
2017. március 26.
Salgótarján önkormányzata tiltakozik a Magyar Telekom adótoronya ellen
-
2014. október 4.
Kiszervezte a fejlesztést a ReachMedia
-
2012. október 17.
Az üzlettámogatásban bízik az Ericsson
-
2015. június 19.
Fellendülőben a viselhető számítástechnikai eszközök piaca
-
2016. június 17.
IKT-konferencia: Deutsch párbeszédet sürget
-
2014. október 28.
Hanyatló nyugat: a német pc-piac magához tért