Szakmává válhat az online marketing

Az online marketing, mely 2007-ben még részterület volt, mára szakterületté vált. Míg az Ogilvy tanulmánya szerint 2007-ben a B2B marketingeseknek csupán 15 százaléka használta a közösségi médiát, 2012-re ez az arány már 91 százalékra növekedett. Az internet egyértelműen a nyomtatott újságok és különféle magazinok rovására növelte előnyét a reklámpiacon. Míg a napilapok 2011-ben 20,3 százalékban részesedtek a „tortából”, mára már csak 17,8 százalékban; 2015-ben még ennél is kevesebbel kell beérniük, mindössze 15,9 százalékkal. Hasonló trend, bár kisebb mértékű csökkenés jellemzi a magazinok és a rádiók hirdetési piacát, valamint az outdoor hirdetéseket. A televíziós hirdetések ellenben növekedtek, igaz, a 0,2 százalékos bővülés (39,9-ről 40,1 százalékra) igencsak eltörpül az internet „gyorsulása” mögött. Ez utóbbi a 2011-es 16,1-ről 19,8 százalékra bővült 2013-ra, s az előrejelzés szerint két év múlva már 23,4 százalékot tudhat magáénak. Az interneten belül a közösségi médiában költik el a legtöbb pénzt a hirdetők, a Facebookon pedig tízszer annyit, mint öt éve — áll az Advice Interactive Group elemzésében.

A változás üteme gyorsul, folyamatosan új szolgáltatások és új üzleti modellek jelennek meg – figyelmeztet Gombos Zsolt, az Online Marketing Akadémia egyik alapító trénere. A következő évek egyik fejlődési irányát például a Google keresési szolgáltatásának egyre jobban személyre való szabása határozza meg. Ennek köszönhetően a keresőoptimalizálás egyre összetettebbé vált, a Google saját közösségi szolgáltatásai észrevétlenül beszivárogtak a találati listákba, Youtube videók és +1 gombok formájában. A személyes és lokális relevancia egyre jobban előtérbe került, ma már szinte nincs két egyforma találati lista ugyanarra a szóra.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Újabb 500 embernek ad munkát a Huawei

sze dec 4 , 2013
Elkészült a Huawei Technologies regionális logisztikai központja Biatorbágyon. Az Európai Ellátó Központnak nevezett regionális hatókörű logisztikai központ fontos állomása mind a kormány gazdaságpolitikai terveinek, mind pedig a Huawei európai terjeszkedési stratégiájának. A magyar kormánnyal idén áprilisban kötött stratégiai megállapodás értelmében a vállalat folyamatosan bővíti magyarországi tevékenységét, amelynek eredményeként a jelenlegi […]

Friss, ropogós