Svájcba helyezi észak-amerikai ügyfelei adatai feldolgozását a Kaspersky

Megkezdődött az egyesült államokbeli és kanadai ügyfelek adatfeldolgozási funkcióinak az áthelyezése a Kaspersky kiberbiztonsági vállalat svájci központjába. A Kaspersky adatfeldolgozó központja tavaly novemberben kezdte meg működését a cég Globális Átláthatósági Kezdeményezése (Global Transparency Initiative) keretében a svájci Zürichben. A svájci adatközpontba elsőként az európai számítógép felhasználóktól beérkező fenyegetésekkel kapcsolatos adatok feldolgozását és elemzését költöztette át a Kaspersky. A feldolgozásra kerülő adatokat az ügyfelek önként osztják meg a Kaspersky felhőalapú rendszerével, a KSN-nel, amely automatikusan feldolgozza a kiberfenyegetésekkel összefüggő adatokat. Ilyenek például a gyanús vagy korábban nem ismert rosszindulatú fájlok, amelyeket a vállalat termékei elküldenek a KSN-nek automatizált malware-elemzésre.

A bejelentés szerint a svájci központ megkezdi a Kaspersky egyesült államokbeli és kanadai ügyfelei adatainak a feldolgozását is. A Kaspersky egyúttal bejelentette, hogy 2020 januárjában megkezdi a működését az első latin-amerikai adatfeldolgozó központ is Sao Paulóban. A Kaspersky az idén átláthatósági központot nyitott Madridban is. Bejelentette egyúttal, hogy az ázsiai-csendes óceáni térségben, Malajziában is nyit egy átláthatósági központot, valamint azt, hogy a létesítmények újabb funkciókkal bővülnek. A központok látogatói tájékozódhatnak a Kaspersky szakmai és adatfeldolgozási gyakorlatairól, és megismerhetik a cég termékportfólióját is. Mindegyik átláthatósági központban lehetőséget biztosítanak arra, hogy összeállítsák a vállalat szoftverét a forráskódból, és összehasonlítsák azt a nyilvánosan elérhetővel. Úgy vélik ez a lehetőség példátlan mértékű bizalmat teremthet a Kaspersky termékei iránt hiszen a látogatók a vállalat szakembereinek segítségével végezhetik el az összeállítási folyamatot.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.