Sose gondolnád milyen robotot fejlesztettek Magyarországon

Saját fejlesztésű takarítórobotot mutatott be a B+N Referencia Zrt.

ROBIN-t a társaság saját kutatás-fejlesztési részlege önerőből fejlesztette két év alatt, ami lehetővé tette, hogy idén húsz takarítórobot kezdje el a munkát a vállalat által takarított intézményekben. ROBIN egyik különlegessége, hogy nem klasszikusan robotikával foglalkozó cég fejlesztette, hanem olyan vállalat, amely napi szinten ötmillió négyzetméter felületet takarít és üzemeltet – így rálátása van arra, hogy milyen elvárások fogalmazódnak meg a takarítással és egy takarítórobottal szemben. A B+N Zrt. saját dolgozóit képezte ki ROBIN irányítására, így az automatizált segítséggel munkatársaik a kizárólag emberi munkával ellátható takarító feladatokra tudnak koncentrálni. A ROBIN-t irányító kollégák munkaidejének húsz-harminc százalékát teszi majd ki a robot kezelése, feltöltése, ellenőrzése; ennek köszönhetően a takarítói munka hatékonysága nő.

ROBIN egy műszak alatt 1500 m² területet tud kiszolgálni, önállóan tervezi a bejárási útvonalát az előzetesen elkészített takarítási helyszíntérkép alapján. ROBIN olyan egyedi vezérlőrendszerrel rendelkezik, amely lehetővé teszi, hogy egy-egy váratlan akadályt érzékelve is zavartalanul, önállóan (emberi beavatkozás nélkül) folytassa munkáját: Az akadályokat automatikusan kikerülő robot megjegyzi a kimaradt területeket és azokra később visszatér. A folyamatban levő fejlesztések eredményeként az elvégzett munkáról, a takarított és kihagyott területekről adatbázis készül, így a minőségellenőrzés is automatizálható. A társaság jövőbeni tervei közt szerepel számos más terület munkafolyamatainak automatizálása, ugyanis ROBIN vezérlő programja egyéb, autonóm mozgást igénylő feladat ellátására is alkalmas lehet. Jelenleg ezen területek specifikálása folyik.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Végre itt a kutatás, amelyből kiderült, hogy kedveljük az árleszállítást

ked nov 19 , 2019
A magyar internethasználók jelentős része vásárolt már akciós időszakban, jó részük online felületen is kihasználja a kedvezményeket – derül ki egy, a 25-59 éves korú internethasználókra nézve reprezentatív felmérésből. A kutatás rávilágított, hogy a magyarok szeretik az akciókat, de egy bizonyos mérték felett a többségük már azt gondolja, túl nagy […]
Kiskereskedelem, kosár