Simon: növekedési pályán az it-szektor

Simon AttilaA napokban jelentette be a Qualysoft, hogy hazánkban és külföldön is felvásárlásokkal és új irodák nyitásával kíván terjeszkedni, de a cég vezetői a már korábban beharangozott tőzsdére lépés felkészülési terveiről is beszámoltak. Simon Attilát, a társaság Magyarországi vezérigazgatóját a piacról kérdeztük.

— A közelmúltban több saját fejlesztést mutatott be a Qualysoft, üzletileg mennyire feleltek meg ezek a társaság várakozásainak?
— A fejlesztéseink nagy része Európai Uniós vagy K+F források segítségével születhetett meg, és mindegyiket vagy piaci, vagy a társaságunk belső igénye alapján készítettük el. A Nebula a kkv-k számára kifejlesztett virtuális irodaszolgáltatás, amelyet egyre több kisvállalkozás használ. Ezt nem csak közvetlenül kívánjuk értékesíteni, hanem telekommunikációs cégeken keresztül is, akik a saját nevük alatt kínálnák a szolgáltatást. Erről már előrehaladott tárgyalásokat folytatunk.

A DocFlow és az Infinica nevű megoldásainkkal még előrébb járunk. Az Infinica dokumentummenedzsment rendszer nagyon sikeres Ausztriában, és Magyarországon is egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik iránta, ezért leválasztottuk magunkról, mintegy spin off vállalatként önállóvá tettük.

A Content Cruisert, amely a teljes vállalati adatvagyont indexeli és teszi ezáltal tökéletesen kereshetővé, több vállalatnál telepítettük idehaza, akik elégedetten használják azt.. A legújabb fejlesztésünk a Vaporider, amit az elmúlt hetekben fejeztünk be, és már folyik a bevezető kampánya. Az értékesítéssel foglalkozó kollégáim tehát egyáltalán nem unatkoznak, ám azzal is tisztában vagyunk, hogy mindegyik megoldásnak szüksége van két-három év kifutásra a piacon, hogy hozza az elvárt eredményeket.

— Milyennek látja az it-piacot?
— Az it-piac, az infokommunikációs szektor az elmúlt két-három évben is jóval nagyobb növekedési dinamikát ért el, mint a magyar gazdaság egésze. Ha azt nézzük, hogy 2012-ben 8-8,5 százalék növekedést produkált a korábbi évhez képest, aminél a 2013-as érték valószínűleg még magasabb lesz, valamint hogy jelenleg közel tízezer betöltetlen informatikai pozíció van Magyarországon, akkor bátran ki lehet jelenteni, hogy az iparág növekedési pályán van.

Ennek három hajtóereje van. Egyrészt egyre többet költenek a külföldről Magyarországra telepedő informatikai szolgáltató cégek, amelyek a nearshore modell szerint tevékenykednek. Másrészt úgy látom, hogy a magyarországi társaságoknál újra kezdenek beindulni az informatikai beruházások, végre vége annak az időszaknak, amikor például a bankszektor szereplői leállították fejlesztéseiket, és csak az üzemeltetésre és a fenntartásra koncentráltak.

A harmadik reménykeltő pillér, hogy a kormányzat is egyre erőteljesebben támogatja az ágazatot. Nagyon sokat fog segíteni a növekedésben, hogy a most következő időszakban az uniós támogatásokat nem csak beruházásra lehet majd költeni, hanem szolgáltatásokra, így felhőalapú szolgáltatásokra is.

— Tavaly vette át a társaság vezetését. Mit sikerült megvalósítania az akkori terveiből, elképzeléseiből?
— A Qualysoft tavalyra már elérte azt a méretet, mind a szervezeti, mind a piaci méretét illetően, amikor már szemléletváltásra van szükség. Amikor a céghez kerültem, vezetőtársaimmal együtt megfogalmaztunk egy stratégiát, amelyet követve még sikeresebb lehet a társaság. Ennek érdekében végrehajtottunk egy komoly portfóliótisztítást, meghatároztuk a fókuszterületeket, amelyeket erősítenünk kell, és kitűztük azokat a célokat, amelyeket három év alatt szeretnénk megvalósítani. Az elmúlt évben elért szervezeti és pénzügyi eredmények alátámasztani látszanak elképzeléseink helyességét.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

A svédek szeretik a UNIT4-et

szo máj 31 , 2014
ShareTweetPinShareA UNIT4 cégcsoport Consolidation and Cash (korábban OCRA) nevű szoftvere Svédország legnagyobb vállalatainak és állami szervezeteinek véleménye alapján a piacon elérhető legjobb konszolidációs/riporting megoldás – derült ki a KPMG Üzleti Intelligencia (BI) Életciklus nevű ügyfél elégedettségi felméréséből. „Olyan rugalmas képességekkel ruháztuk fel szoftvereinket, amelyek gyorsan és hatékonyan képesek megfelelni a […]

És még ez is...