Miután a kínai Weibo mikroblogon felkapott témává vált az eset, a Kínai Kommunista Ifjúsági Szervezet tagjai is vizsgálódni kezdtek, és észlelték, hogy a VCG weboldalán, a fekete lyukról készült kép mellett a kínai zászló, az ország címere, valamint Mao Ce-tungnak, a kommunista Kína első vezetőjének az arcképe is a szerzői joggal védett képek között szerepel. A szervezet ezt követően Weibo-fiókján vonta kérdőre Kína legnagyobb fotóügynökségét. A botrány pedig tovább gyűrűzött azzal, hogy több kínai nagyvállalat, köztük a Xiaomi elektronikai cég is feltette a kérdést a Weibón keresztül a VCG-nek arról: miért szerepel a jogdíjas képeik között a Xiaomi-logó. Más vállalatok pedig humoros posztokkal szóltak hozzá a témához: a China Merchants Bank (CMB) kínai pénzintézet, valamint az Alibaba Csoporthoz tartozó Alipay online és mobilfizető platform azon viccelődtek, hogy az ő logóikra miért nem tartott igényt a VCG. A fotóügynökség ezek után felfüggesztette weboldala működését.