Rogán: a lakosságnak 700, a cégeknek 5000 forint legyen a felső korlát!

RoganAntalBenyújtotta a legnagyobb kormánypárt a parlamentnek azt a módosító indítványt, amelyben javasolják, hogy az adatforgalomra kivetett távközlési adó felső korlátja – hasonlóan a telefonadóhoz – magánszemélyeknél havi 700 forint, üzleti előfizetéseknél pedig havi ötezer forint legyen – közölte az előterjesztő Rogán Antal. A frakcióvezető jelezte: az adótörvény-javaslathoz benyújtott indítványuk egyértelműen kimondja azt is, hogy az adó alanya a távközlési szolgáltató, nem pedig az előfizető. “Azt gondoljuk, hogy ezeket az adótételeket a távközlési szolgáltatók saját profitjuk terhére ki tudják fizetni” – hangsúlyozta. (Egyébként amilyen gyorsan és okosan reagálnak az iparági szereplők és az azokat képviselő szervezetek, azt kell gondolni, hogy a szolgáltatók tényleg megérdemlik az új adót. Persze érthető, eddig is továbbhárították, most is ezt fogják tenni, így végül nem nekik fog fájni. A -szerk- megj.)

A politikus emellett elmondta: azt is javasolják a kabinetnek, hogy a távközlési adó adatforgalomra kivetett részéből származó bevételeket a jelentős részben európai uniós forrásból megvalósuló, a szélessávú internet kiterjesztésére irányuló program önrészeként használják fel. Kérdésre hozzátette, “teljes egészében kacsa” az a hír, hogy a rendvédelmi dolgozók fizetésemelésére menne az internetadóból származó bevétel. Rogán tájékoztatása szerint az adótörvény-javaslatról november 18-án dönthet az Országgyűlés.

Varga Mihály: a kormány támogathatónak tartja a felső plafont
A kormány támogathatónak tartja azt a fideszes felvetést, hogy 700 forintban maximalizálják az adatforgalomra kiterjesztett távközlési adó felső mértékét – közölte Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter hétfőn a parlamentben. A tárcavezető napirend előtti felszólalásában kijelentette: abban továbbra sincs változás, hogy ez a típusú adó nem az előfizetőket, hanem a távközlési szolgáltatókat terheli, amelyek közül a négy legnagyobb 2013-ban 75 milliárd forint nyereséget ért el.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Az IBM nem B2C, hanem B2B2C vállalat

ked okt 28 , 2014
A marketinget és a pénzügyi döntéseket támogató, újraértelmező technológiai lehetőségekről szólt idén az IBM Business Connect rendezvénye. Mint kiderült, a Big Data nemcsak a tervezés és elemzés módját alakítja át, de a mindennapi ügyfélelérés gyakorlatát is, sőt, akár a vállalatok szervezeti felépítését is. Veres Zsolt, az IBM Magyarország vezérigazgatója emlékeztette […]

Friss, ropogós