A készételeket gyártó és forgalmazó vértesszőlősi Foodbox Kft. 855,54 millió forintból technológiafejlesztést és kapacitásnövelést valósított meg – közölte a vállalat. A beruházáshoz a társaság 384,99 millió forint európai uniós támogatást nyert el. A tavaly novemberben zárult projektben beszereztek egy robottechnológiával felszerelt gépsort, amellyel csökken a vállalat termékeinek csomagolásakor keletkezett műanyag hulladék, és nő a termelési kapacitás. Az új csomagolási eljárásnak köszönhetően a jelenlegi munkaerő 10-15 százaléka elegendő a gépek üzemeltetéséhez, így beindítható a két műszakos termelés is. A vállalat tervei szerint 2023-ban folytatják az automatizált élelmiszeripari csomagoló- és szállítórendszer kiépítését egy további pályázat segítségével.
A magyar tulajdonú Foodbox Kft.-t 2011-ben alapították. A társaság fő tevékenysége készételek gyártása és forgalmazása kiskereskedelmi egységek számára. Magyarországi partnerei között megtalálhatóak a legnagyobb kereskedelmi láncok: a Lidl, a Spar, az Auchan, a Tesco és a CBA. 2021-ben 4,2 millió, 2022-ben 4,7 millió terméket gyártottak. A cég 2017-ben kezdett el exportra is termelni, túlnyomó részben sajátmárkás termékeket. Jelenleg Csehországban és Szlovákiában vannak jelen, de szeretnék elkezdeni a terjeszkedést a német, szerb, horvát, román és a szlovén piacon is. Az export növekedést mutat: 2021-ben 745 ezer, 2022-ben egymillió terméket adtak elkülföldre. Tavaly 75 embert foglalkoztattak, nettó árbevételük 2,4 milliárd forintot ért el, az adózott eredmény 241 millió forint volt. Az előző évben, 2021-ben 71-en dolgoztak a Foodboxnál, a nettó árbevétele 1,8 milliárd forint, adózott eredménye 112 millió forint volt.