Rendszergazdák rémálma a frissítés

 

Az európai tűzfalgyártó, a NETASQ hazai képviseletének felmérése megvizsgálta, hogy a rendszergazdák munkaidejét mely részfeladatok megoldása tölti ki leginkább. A válaszadók szerint a legtöbb időt a szoftverfrissítések telepítésével (42 százalék) foglalkoznak. Ez különösen azoknál a vállalatoknál jelenthet komoly kihívást, ahol nem csupán egy böngésző és egy irodai programcsomag érhető el a gépeken – hiszen ilyenkor az esetek többségében az operációs rendszer automatikusan maga gondoskodik a frissítésről -, hanem ahol tervező, adatbázis-kezelő, számlázó vagy egyéb speciális programot is használnak a munkatársak. Minél nagyobb és heterogénebb egy vállalati informatikai infrastruktúra, annál bonyolultabb ez a folyamat. Míg az alig 1-200 gépet karbantartó rendszergazdáknak csak harmada jelezte azt, hogy a javítócsomagok telepítésével tölti el a legtöbb időt, addig 1-2000 végpont esetében már 40 százalék, 2000 gép felett már 52 százalék, 10 000-nél is több menedzselt végpont esetében pedig a rendszergazdák 64 százaléka jelölte leginkább időigényesnek ezt a feladatot. A második helyen végzett a felhasználó alapú szabályozás, vagyis annak beállítása, hogy adott felhasználó milyen jogosultságokkal rendelkezzen és a teljes informatikai infrastruktúrából mit érjen el. Hasonlóan sok időt töltenek a rendszergazdák az alkalmazások, például a Skype vagy a Facebook szabályozásával, vagyis annak meghatározásával, hogy ezek a vállalaton belül kinek legyenek elérhetők.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.