Rékasi elégedett

 Timotheus Höttges és Rékasi Tibor örülnekA menedzsment öt százalékos várakozását meghaladva, 7,8 százalékkal magasabb árbevételt ért el a Magyar Telekom tavaly a számos kihívás ellenére, ami óriási eredmény — mondta Rékasi Tibor, a Magyar Telekom Nyrt. vezérigazgatója.

Kiemelte, hogy tavaly több mint 25 százalékos növekedést mértek az egy főre jutó átlagos havi mobiladat-fogyasztásban, ami a 2021-es 7,6 gigabájtról 9,7 gigabájtra emelkedett. A SIM-kártyák száma 5,6 százalékkal közel hatmillióra bővült, ebből 3,8 millió az előfizetéses szerződéses ügyfél.

Intenzíven fejlesztették a vezetékes hálózatot, 375 ezer új optikai elérést építettek ki, és már több mint 3,4 millió háztartás számára lett elérhető a gigabites sebesség 1400 településen. A társaság által lefedett hozzáférési pontok 77 százaléka gigabit-képes, a régebbi – például rézhálózat – technológiákat több mint száz településen kapcsolták le.

„A növekedés motorja a mobiladat volt”

Kitért arra, hogy 2023-ban arra számítanak, hogy a kihívásokkal teli gazdasági környezet miatt továbbra is nyomás nehezedik majd a nyereségességre, különösen az energiaárak és az emelkedő beszállítói költségek hatására. Ezzel együtt a kereskedelmi teljesítménynek és az ügyfélszerződéseket érintő, korábban bejelentett díjkorrekciónak (Értsd áremelés. A -szerk- megj.) köszönhetően a tavalyihoz hasonló bevételnövekedésre számítanak 2023-ban.

Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes részletezte, hogy idén az árbevétel 5-10 százalék közötti növekedésével számolnak. Tavaly 7,8 százalékkal, 746,7 milliárd forintra nőtt a csoport összes bevétele az erős mobiladat-kereslet nyomán. A Capex költés (beruházás tárgyi eszközökbe és immateriális javakba) a spektrum licencdíjak nélkül az előző évinél 15,9 százalékkal több, 126,7 milliárd forint volt 2022-ben, az idei évre erről nem közölt terveket a vállalat. Kérdésre válaszolva közölte, hogy a makrogazdasági környezet és az árfolyamváltozások miatt nehéz becslést adni erre.

Kitért arra, hogy a vállalat az inflációs nyomás, az energiaárak és beszállítói költségek erőteljes növekedése miatt hajt végre inflációkövető, 14,5 százalékos díjemelést március 1-től. Az első emelt összegű számlát az üzleti vezetékes szolgáltatással rendelkező ügyfelek márciusban, a lakossági vezetékes, lakossági mobil- és üzleti mobil-előfizetők pedig áprilisban kapják meg.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Perkóval erősít a Marquard

pén febr 24 , 2023
Új divízióval és Perkó Rudolffal erősíti portfolióját a Marquard Group Hungary. Az év elején életre hívott Digital Service Studio a médiacég kreatív műhelyeként funkcionál. Célja, hogy modern és izgalmas digitális megoldásokat kínáljon a hirdetőknek, akik így a kampányüzeneteik mellett informatív vagy szórakoztató tartalmakat is nyújthatnak közönségüknek. Az új divízió teljes […]
Perkó Rudolf

És még ez is...